socialism.org.il
הקוד ה"אתי" לאקדמיה
לעצור את סתימת הפיות, להשבית את הלימודים!
פלאייר הסברה שפעילי מאבק סוציאליסטי מפיצים בקמפוסים נגד הקוד ה"אתי" של בנט וכשר
אור דר
14.06.2017 13:05

"היום אנחנו פועלים כדי למנוע סתימת פיות באקדמיה" — כך, באופן אורווליאני בחר שר החינוך בנט להציג את "הקוד האתי" שכל מטרתו היא סתימת פיות באקדמיה.

לרבני הימין הקיצוני אין מה לדאוג: הם יכולים להמשיך להסית נגד ערבים, נשים ולהט״ב. שר החינוך לא מוטרד מכך, הוא מנסה להשתיק את מי שמעז לבקר את הממשלה, את מפעל ההתנחלויות, את הכיבוש...

זה לא קוד אתי. שר החינוך דורש מהמרצים והסטודנטים "נאמנות באקדמיה"! במקביל, רגב דורשת ממוסדות התרבות "נאמנות באמנות" ונתניהו דורש מהעיתונאים "נאמנות בתקשורת" — נאמנות לסדר היום המטורף של הממשלה והימין המתנחלי, להפרטה ולייבוש התקציבי של מערכת ההשכלה הגבוהה, לפגיעה בעובדי הקבלן בקמפוס...

לא רק המרצים והמרצות, גם הסטודנטים והסטודנטיות על הכוונת. לפי הקוד "מוסד להשכלה גבוהה רשאי להגביל כל פעילות פוליטית של סטודנטים". בנוסף, הקוד יגביר אווירה של פחד שתקשה גם על סטודנטים לבקר את הממשלה.

בלי מאבק בשטח, בהחלט ייתכן שבנט יצליח להעביר את הקוד, אפילו אם בגרסה מרוככת. גם אם ייכשל בניסיון להעביר את הקוד במועצה להשכלה גבוהה, הוא יוכל לנסות להעבירו בחוק.

צריך להתארגן לשביתה. התאחדות הסטודנטים הארצית מתנגדת לקוד ה''אתי'' והכריזה שתהיה מוכנה לשבות. את הדיבורים צריך לגבות במעשים, לפני סיום הסמסטר כשהסטודנטים מתפזרים למבחנים.

תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת:
  • לא לקוד סתימת הפיות ולא להגבלות על חופש הביטוי, המחשבה, וההתארגנות בקמפוסים!
  • ביטול ההגבלות הקיימות על פעילות פוליטית בקמפוסים, בפרט כלפי סטודנטים ערבים־פלסטינים. להכיר לאלתר בהתארגנויות עובדות הניקיון.
  • להשבית את הקמפוס! שיתוף פעולה בין ארגוני הסטודנטים, המרצים, הסגל הזוטר ועובדי המנהלה לקיום משמרות מחאה והסברה לקראת אירוע מחאה ארצי והשבתה של הלימודים במקביל, עוד לפני סיום הסמסטר.
  • להתארגן ולהיאבק נגד סדר היום ההרסני של ממשלת ההון וההתנחלויות! כן לבניית אלטרנטיבה פוליטית סוציאליסטית של סטודנטים ועובדים, יהודים וערבים, נגד הכיבוש ושלטון ההון.