socialism.org.il
מאבק הנכים
מסתמן הישג ראשוני, להרחיב את המאבק
בזכות המאבק בשטח, הממשלה כנראה בדרך להסכים להעלאה חלקית של הקצבה, עדיין לרמה של קצבת עוני ■ להשוות ולהצמיד את הקצבה לשכר המינימום בפעימה אחת עכשיו!
מערכת האתר
23.06.2017 16:00

אתמול (חמישי) הסכים יו״ר הקואליציה של נתניהו לתת התחייבות ראשונית להעלאת קצבת הנכות הכללית ל־4,000 שקל לחודש. נתניהו וכחלון עדיין לא התחייבו, אין החלטת ממשלה ואף חוק עוד לא עבר, אבל לממשלה יהיה עכשיו קשה יותר לסגת.

ההעלאה שעל הפרק היא הישג חלקי חשוב למאבק הנכים: העלאה ראשונה מזה 15 שנה. רק לפני רגע נתניהו התערב כדי לטרפד את המלצות ועדת זליכה למתווה העלאה דומה והזמין המלצות חדשות, שהסתכמו בנכונות להעלאה של כמה מאות שקלים בלבד! מאבק הנכים הבהיר שכל תרגיל כזה לא יעבור בשקט ושהנכים ימשיכו להילחם ויחשפו את פרצופה האמיתי של ממשלת ההון.

לא איזה פרץ של חמלה גרם לממשלה פתאום כן להסכים לוויתור שנתניהו ביקש לעכב. הממשלה חלשה ומפוצלת ונאלצת לוותר חלקית כדי להימנע מההשלכות התדמיתיות והפוליטיות של עימות ראש בראש עם מאבק חברתי נחוש שזוכה לתמיכה ציבורית. מאבק הנכים בשטח לא זכה לשום גב ארגוני משמעותי ובכל זאת הצליח להפעיל לחץ וקצבאות הנכים כנראה יעלו — בינתיים רק לקצבת עוני של 4,000 שקל ובשתי פעימות מינואר.

ח״כים שרואים בכך את סיום העניין מוזמנים לנסות להתקיים בעצמם חודש אחד מהכנסה כזו! אבל הוויתור רק מדגיש שהרחבת המאבק, הפעם גם בעזרת ארגוני העובדים והסטודנטים, תוכל לקפל את הממשלה ולהכריח אותה להיענות לדרישה המינימלית של מטה המאבק של הנכים: להשוות ולהצמיד את הקצבה לשכר המינימום בפעימה אחת עכשיו!