socialism.org.il
סולידריות
מאפיית בלפור מגרשת, הדיקטטורה בסודאן עוצרת מאות
סולידריות עם המחאה בסודאן, לעצור את גירוש מבקשי המקלט בישראל!
שחר בן־חורין
25.01.2018 18:38

ממשלת ההון של נתניהו נערכת לקראת מבצע הגירוש ההמוני של מבקשי מקלט עניים שנמלטו מסודאן ומאריתריאה. הסתה פראית מלווה את ההתקפה הצינית, שנועדה להסיט זעם חברתי מהמדיניות הניאו־ליברלית ההרסנית של הממשלה ומשלטון ההון בישראל לעבר אוכלוסייה ענייה ומרוסקת.

בעוד ש"מאפיית בלפור" שבשלטון בישראל טוענת שמבקשי המקלט מסודאן אינם פליטים, בו־זמנית היא מודה שלא תוכל לגרשם לסודאן עצמה.

נשיא סודאן, הדיקטטור עומר אל־בשיר, שנמצא כמעט שלושה עשורים בשלטון מאז שהוביל הפיכה צבאית, ושנושא באחריות לרצח העם בחבל דארפור, מתמודד בשבועות האחרונים עם גל של הפגנות במחאה על יוקר המחיה ועל צעדי צנע. הטריגר למחאה היה הכפלת מחירי הלחם בעקבות ביטול סובסידיות.

הפחד של המשטר מהאפשרות ש"מחאת הלחם" תיהפך לתנועה המונית התבטא בצעדי דיכוי ברוטליים נגד המפגינים. הפגנות פוזרו באלימות רבה ולפחות שלושה מפגינים נהרגו עד כה, בהם תלמיד תיכון. מאות רבות נעצרו, בהם עיתונאים, מנהיגי אופוזיציה ופעילים חברתיים, וסדר־גודל של 400 מוחזקים עדיין במעצר.

גל המעצרים הפוליטיים התגבר לאחר שאלפים השתתפו בהפגנה שנערכה ב־16 בינואר, הגדולה ביותר בינתיים, וקראו בין השאר "לא לרעב! לא למחירים בשמיים!". את ההפגנה יזמה 'המפלגה הקומוניסטית הסודאנית' וכמה ממנהיגיה נעצרו.

בצעדת מחאה שנערכה במרכז הבירה ח׳רטום נעצר גם חברנו, פעיל סוציאליסט, תומך ה־CWI (הארגון הבינלאומי בו שותפה מאבק סוציאליסטי), מוחמד "חמודי" סאתי, כבן 21. מוחמד ורבים אחרים סירבו לחתום על הצהרת התחייבות להימנע מהשתתפות במחאות ובפעילות פוליטית בעתיד תמורת הבטחה לשחרור. הם סובלים מהתעמרות פיזית ונפשית, ונמנעים מהם ביקורים. ה־CWI קורא לשחרור כלל האסירים הפוליטיים בסודאן ומקדם צעדי סולידריות ברמה הבינלאומית.

הדיקטטור אל־בשיר וממשלת ההון המושחתת בסודאן מנהלים מלחמה נגד העובדים והעניים ופועלים להשתקת ביקורת ולרמיסת כל מחאה. עובדה זו לא מונעת מממשלת נתניהו להסית ולרדוף את מבקשי המקלט שנמלטו מסודאן.

מאז שסודאן ניתקה את קשריה הרשמיים עם איראן ב־2016, ממשלת נתניהו הנוכחית פעלה לשכנע ממשלות שונות לשפר את יחסיהן עם הדיקטטורה בח׳רטום. רדיפת מבקשי המקלט, הסירוב לבדוק את בקשות המקלט וכעת התוכנית לגירוש ולכליאה המוניים ממשיכים את שיתוף הפעולה העקיף עם הדיקטטורה. זה כמובן לא מפתיע מצד ממשלה מושחתת שפועלת בשירות הטייקונים, שמנהלת בעצמה מלחמה בעובדים ובעניים, ושמחזיקה מיליוני בני־אדם ללא זכויות תחת הדיקטטורה של הכיבוש.

סולידריות עם מחאת הלחם בסודאן! לעצור את גירוש מבקשי המקלט בישראל! די לממשלת ההון הגזענית של נתניהו!

צפו בהצהרת סולידריות מחברי פרלמנט סוציאליסטים באירלנד:

הצהרת סולידריות מחברת מועצת סיאטל, ארה״ב, קשאמה סוואנט: