socialism.org.il
חיפה נגד הגירוש
"ניאבק מאוחדים מול ממשלת גזענים"
כמאה מפגינות ומפגינים קראו לעירייה להתנגד לגירוש ולהבטיח מקלט לפליטים
קשת זמיר
08.02.2018 16:16

ביום שלישי (6.2) התקיימה מול עיריית חיפה הפגנה נגד תוכנית גירוש מבקשי המקלט. קרוב למאה מפגינות ומפגינים הגיעו להפגין מול ישיבת מועצת העיר חיפה וקראו לעירייה להתנגד לגירוש ולהבטיח מקלט לפליטים. ההפגנה התארגנה ביוזמת תנועת "עומדים ביחד" בהמשך למספר דיונים ופעילויות בנושא שהתקיימו לאחרונה בעיר, כולל הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון.

במהלך ההפגנה נקראו סיסמאות כמו ״ניאבק מאוחדים מול ממשלת גזענים״ ו״כסף לשכונות לא לעוד מתקן חולות״. הזעם הרב כלפי הממשלה המושחתת הורגש היטב.

פעילות ופעילי מאבק סוציאליסטי הגיעו גם הם כדי לדרוש מחברי מועצת העיר לתמוך בקליטת מבקשי מקלט עם המסר "לא לגירוש, כן להשקעה בשכונות". המסר הזה עוזר לחשוף גם את ההסתה והתעמולה השקרית של ממשלת נתניהו שגורסת כי הגירוש יפתור את מצוקתם של התושבים הוותיקים בשכונות העניות עליהם הגיעו מבקשי המקלט.

הרבה מהמשתתפים הסכימו שבמקום לשפוך כמיליארד שקל על גירוש ברוטאלי וכליאה המונית, הממשלה צריכה להשקיע בתשתיות, בבתי ספר, בקופות חולים ושירותי רווחה נוספים, ובכך לשפר באמת את מצב השכונות העניות בכל חלקי הארץ וספציפית בדרום תל אביב.

מעבר לכך, מפגינים רבים העלו את הצורך להמשיך את המאבק והתייחסו לעוד יוזמות שמתוכננות להמשך. חברות וחברי התנועה הזמינו את המפגינים לדיון פתוח של סניף חיפה, שיתמקד בשאלה: איך עוצרים את הגירוש. הפגישה תתקיים ביום רביעי הקרוב (14.12) ב־18:30, ברחוב ארלוזרוב 118, חיפה. עוד פרטים כאן. בואו!

לעצור את הגירוש — להשקיע בשכונות
  • לעצור את הגירוש! ביטול לאלתר של ה"תיקון" לחוק למניעת הסתננות. עצירת המעצרים והליכי הגירוש מישראל. די לכליאה ההמונית! לפרק את בתי הכלא למבקשי המקלט.
  • להשקיע בשכונות! השקעה ממשלתית ועירונית נרחבת בתוכנית שתיתן מענה לצורכי כלל הקהילות ושתגובש בתהליך דמוקרטי יחד עם התושבים הוותיקים והחדשים.
  • די להזנחה, לצפיפות ולייבוש השירותים הציבוריים. כן להשקעה ציבורית ביצירת מישרות, בבניית דירות ראויות, גני ילדים, מתנ״סים ובתי ספר, ובפיתוח שירותים ותשתיות הולמים לטובת כלל התושבים.
  • די לכפיית העוני ולהשפלה. די לשלילת הזכויות הבסיסיות ממבקשי מקלט להתפרנס וללמוד, ולקבל גישה לשירותי בריאות ורווחה. לבטל את "חוק הפיקדון", שמונע שכר ממבקשי מקלט שהצליחו להשיג עבודה.
  • די למדיניות הצינית של "הדלת המסתובבת" בדמות גירוש מבקשי מקלט לצד "ייבוא" עובדים מהגרים במטרה לנצלם ככוח עבודה זול. להיאבק לשכר שווה על עבודה שווה לכל ללא אפליה.
  • לבחון את כל הבקשות למקלט, תחת פיקוח נציגי ארגוני עובדים וארגוני זכויות אדם עצמאיים. כן להכרה קבוצתית מלאה במבקשי המקלט מסודאן ומאריתריאה.
  • סוף ל"הפרד ומשול"! די לשיסוי עובדים בעובדים ועניים בעניים! כן למאבק מאוחד של תושבים ותיקים וחדשים נגד ממשלת ההון הגזענית של נתניהו.