socialism.org.il
סולידריות בינלאומית
מחאה נגד גירוש הפליט זאהיד בלוץ' בשבדיה
ממשלת שבדיה פועלת בתקופה האחרונה לגירוש נרחב של מבקשי מקלט ■ זאהיד בּלוּץ', פליט פוליטי ידוע מבלוצ׳יסטן, שנמלט מרדיפה והתעללות מתועדת בידי צבא פקיסטן, נעצר ומאוים בגירוש
אדם לב
06.03.2018 01:03

בזמן שבישראל יש התגייסות משמעותית למאבק נגד גירוש מבקשי מקלט, מחאות פורצות גם במקומות נוספים בעולם נגד מדיניות צינית דומה שמקדמות ממשלות קפיטליסטיות. ממשלת שבדיה לדוגמה מקדמת בתקופה האחרונה מעצרים וגירוש של מבקשי מקלט לפקיסטן, לסודאן, לעיראק, לקונגו ולדיקטטורות נוספות.

זאהיד בלוץ', שנמלט על חייו מטבח בבלוצ׳יסטן, ומבקש מקלט בשבדיה מאז 2015, נעצר ב־15 בפברואר בידי משטרת ההגירה, שבועות ספורים לפני הדיון המתוכנן בבקשתו. ב־1 במרץ נודע שהרשויות מתכננות לגרשו לנורבגיה בימים הקרובים, ומשם קיים חשש שיגורש אף לידי פקיסטן.

עיקר חבל־הארץ בלוצ׳יסטאן נמצא תחת שלטון פקיסטני מאז 1948. המשטר דיכא שורה של מרידות לאומיות של העם הבלוצ׳י לאורך השנים, ומאז שנת 2000, על רקע תסיסה לאומית מחודשת, אלפי פעילים בלוצ׳ים עונו ונהרגו וכ־20,000 עדיין נעדרים — גם כיום מדווח על עשרות נעדרים מדי חודש במדינה.

זאהיד נכלא והוחזק בידי צבא פקיסטן בתא עינויים במשך כשלושה חודשים. עדויות שלו ושל רופאים שטיפלו בו על מצבו תועדו והועלו לדיון במועצת זכויות האדם של האו״ם. לזאהיד 32 תפרים בגב ובראש, לפחות 5 מבני משפחתו נרצחו, והוא עבר עינויים קשים שכללו שוקר חשמלי, שבירת אצבעות והקרסוליים, התעללות וניצול מיני והשפלה קשה. למעשה, כולאיו חשבו שהוא מת, אך הוא הצליח לשרוד.

זאהיד נמצא בתהליך שיקום לאחר העינויים הקשים שעבר ושני התקפי לב שנגרמו לו בעקבותיהם. תהליך השיקום שלו, הכולל 15 תרופות ביום ופעילות גופנית במרשם רופא, נקטע עם מעצרו והוא בסכנה. המשטרה מונעת ממנו אפילו ביקור של קרדיולוג.

זאהיד חבר במפלגת הצדק הסוציאליסטית, תנועה־אחות של 'מאבק סוציאליסטי', ונעשה פעיל סוציאליסט מוכר בשבדיה, המשתתף במאבקים נגד הימין הניאו־נאצי ונגד התקפות הממשלה על עובדות ועניים. פעילותו הפוליטית של זאהיד מוכרת למשטר הפקיסטני. לפני כשנה חיילים של הצבא הפקיסטני הכו את אביו לאחר שזאהיד נשא נאום בהפגנה בשבדיה על המצב בארצו. אם יגורש הוא יימצא בסכנת חיים מיידית.

קמפיין בינלאומי של 'הוועד למען אינטרנציונל עובדים' (CWI) קורא לשחרורו לאלתר של זאהיד בלוץ' ולהיענות לבקשתו למקלט מדיני.

מוזמנים לשלוח תגובות והודעות מחאה לשגרירות שבדיה בתל אביב (דף הפייסבוק הרשמי בלינק כאן) ולשרה לענייני הגירה ומדיניות מקלט מארי פְריצון (דף הפייסבוק הרשמי בלינק כאן). אפשר להשתמש בהאשטאג SwedenFreeZahidBaloch#. ומוזמנים לשלוח גם לנו עדכון כאן דרך האתר.