socialism.org.il
סולידריות עם מאבק המתמחים
במאבק למען קיצור המשמרות וטיפול טוב יותר לכולנו!
מאבק סוציאליסטי תומכת במאבק המתמחים לקיצור התורנויות, ופועלת לחיזוקו ■ נקודות מפלאייר הסברה שפעילות ופעילי מאבק סוציאליסטי מפיצים בהפגנות וגם בפעילויות הסברה עצמאיות
נטע מוסט
13.05.2020 22:17

במאבק למען קיצור המשמרות וטיפול טוב יותר לכולנו!

במשך שנים נשענת מערכת הבריאות על ניצול עבודת המתמחים. כדי לעמעם את השלכות הייבוש התקציבי הם מועסקים במשמרות בלתי אפשריות של 26 שעות, ופעמים רבות מועסקים ב"תחזוקת המערכת" כדי לחפות על המחסור בכוח האדם בכלל מקצועות הרפואה. כתוצאה מכך כולנו, ובייחוד מי שאין לו כסף לרפואה פרטית, מקבלים טיפול פחות טוב, מרופא עייף.

בחסות היערכות החירום למשבר הקורונה נוספו תקנים זמניים, והמשמרות קוצרו ל־12 שעות — אין שום סיבה לחזור אחורה!

אסור לחזור להרעבת מערכת הבריאות, לייבוש התקציבי האסוני, לשגרה שבה המערכת מתוחה עד הקצה!

אסור לחזור למשמרות של 26 שעות!

שלא יספרו לנו שאין כסף!

ע״פ ארגון מרשם, תוספת התקנים הדרושה למתמחים מתוקצבת ב־450 מיליון לשנה. בזמן שרוצים להחזיר את המתמחים למשמרות של 26 שעות, המדינה העניקה 6 מיליארד שקל לרשתות הגדולות כדי שיסכימו לפתוח את הסניפים שלהן לקהל.

המענקים שניתנו לתאגידים בעקבות משבר הקורונה היו יכולים לממן בערך 13 שנה של תוספות תקנים למתמחים.
צריך להתארגן למאבק!

לצד דרישות המתמחים יש צורך דחוף בתוספת תקציב לכלל המערכת למען רפואה ציבורית איכותית. זה האינטרס של רוב הציבור: ארגוני העובדים בהובלת ההסתדרות צריכים להוביל אסיפות הסברה על המאבק להצלת מערכת הבריאות, להצטרף לחיזוק הפגנות בשטח ואף להוביל שביתת סולידריות כללית במקרה הצורך, למען תוספת תקנים ותקצוב מאסיבי של מערכת הבריאות.

מאבק משותף יכול להפעיל יותר לחץ על הממשלה!

הממשלה מנסה לנצל את משבר הקורונה לצורך קיצוצים בתקציב ופגיעה במערכות הרווחה הציבוריות ובתנאי העבודה של סקטורים שלמים במשק — אף סקטור לא חייב להיאבק לבד!

יש צורך במטה מאבק שיכלול את האיגודים של כלל הסקטורים שהולכים להיות מאויימים בקיצוצים ופגיעה בתנאי העבודה בעקבות המשבר והגירעון, בזמן שהממשלה ממשיכה לממן מתנות לבעלי ההון.

מטה כזה יוכל גם להוביל מאבק אפקטיבי לטובת תכנית חילוץ למערכת הרפואה הציבורית!

תוכנית חילוץ למערכת הרפואה הציבורית
  • די למשמרות של 26 שעות. תקצוב מלא לתוספות תקנים ולתפעול ולפיתוח בתי החולים, תחת פיקוח גורמי מקצוע מתחום הבריאות, ארגוני הרופאים, האחיות ושאר ארגוני העובדים.
  • הבטחת הגנה מירבית מפני סכנת הדבקה עבור הצוותים הרפואיים, אספקה מלאה של ציוד מגן בתקן גבוה וקיום בדיקות שגרתיות.
  • לאפשר ולתמרץ כספית עובדים ועובדות עם הכשרה מקצועית בתחומי הרפואה והרווחה להתגייס לחיזוק הצוותים הפועלים כעת. מימון ציבורי מלא להכשרות עובדים/ות במקצועות הרפואה.
  • הבטחת נגישות מלאה לבדיקות בחינם ולשירותי בריאות כנדרש לכלל האוכלוסייה ללא חיוב בגין שימוש וללא אפליה. בדיקות המוניות וחלוקת מסכות לכלל האוכלוסייה.
  • סוף למדיניות ייבוש והפרטת מערכת הבריאות. לטובת מימון מערכת הבריאות, החזרת מס הבריאות המקביל על המעבידים, שנתניהו ביטל ב־1997.
  • העברת כלל בתי החולים הפרטיים לבעלות ציבורית לצורך רתימת מלוא המשאבים לטובת מתן מענה לצורכי החירום כעת ולתכנון מענה לצורכי החברה בכלל.
  • די למרדף הרווחים הקפיטליסטי האחראי ברמה העולמית לייבוש מערכות הבריאות הציבוריות, לפגיעה במחקר, לעוני, לאי־שוויון, להרס הסביבה, לניהול דורסני ולהיעדר דמוקרטיה, שסללו את הדרך למשבר הנוכחי.
  • מאבק למען כלכלה וחברה שיתנהלו על בסיס תכנון דמוקרטי וסוציאליסטי לתועלת ולרווחת הכלל, באופן שיציב במרכז בריאות, פרנסה וסביבה על פני רווחי אוליגרכיה של קומץ טייקונים.