socialism.org.il
שביתת העובדות הסוציאליות
ממשלת הון אטומה מפקירה את הרווחה
פלאייר תמיכה בשביתת העובדות והעובדים הסוציאליים, שפעילי מאבק סוציאליסטי הפיצו בהפגנה בירושלים היום
מאבק סוציאליסטי
13.07.2020 13:35

שר האוצר כ״ץ: "לא ייחתמו הסכמי שכר חדשים בשנתיים הקרובות. כלומר, לא יהיו תוספות שכר".

ראש אגף התקציבים באוצר מרידור: "לדבר היום על תוספות שכר בכל סקטור בסקטור הציבורי — זה לא רלוונטי".

ממשלת הון אטומה מפקירה את הרווחה

הממשלה שמפקירה מאות אלפי מובטלים ממשיכה לחנוק שירותי רווחה קורסים. אפילו בתוכנית למאבק באלימות במשפחה קיצצו.

כשהממשלה מסרבת לשכר מחיה לעו״ס, היא גם מונעת איוש דחוף של תקנים וזורקת את מקבלי שירותי הרווחה לתהום של מצוקה מחמירה.

באותו הזמן, מענקים מוזרמים לטייקונים, המיסוי על ההון מגוחך ומשאבי הטבע נותרים בידי כמה תאגידים. בשביל שרים במשרדים לכלום ובשביל סיפוח שיסלים את סכסוך הדמים פתאום יש כסף.

זו לא טעות, זו מדיניות

לא "במקרה" דרישות בסיסיות של העו״ס נענות בהתעלמות עוד מאז 1994. ככה נראית מדיניות קפיטליסטית, שבכל העולם נחשפת במשבר כעת כעיוורת ומסוכנת ומאלצת המונים לצאת למאבק. ככה נראה ההיגיון של מערכת שלמה שמטפחת אי־שוויון ומצוקה.

זו בדיוק המדיניות לה נאמנים השרים לשעבר לפיד, ליברמן, סמוטריץ' ושקד שמתחפשים עכשיו ל"תומכי רווחה", בזמן שהם תומכים בפגיעה בזכות השביתה, בקיצוצים, בפגיעה בעובדים ובאפליה. גם שר הרווחה שמולי, שמפלגתו הובילה את הפרטת שירותי הרווחה, בדיוק הצביע נגד השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום! אסור להאמין להם.

מאבק חברתי מאוחד מול הממשלה

הממשלה רוצה להתיש ולבודד את העו״ס ולמנוע "השלכות רוחב" של ניצחון במאבק, שידרבן גם את האחיות וקבוצות עובדים נוספות לדרוש השקעה חיונית בשכר ובתקנים בשירותים הציבוריים. אבל שביתת העו״ס מתארגנת כשברקע מחאת רבבות ושורת מאבקים חברתיים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה.

התשובה לניסיון לרמוס את העו״ס: לחזק את השביתה, להרחיב את המחאה בשטח, לתרגם את האהדה הציבורית ללחץ ציבורי חזק ואת הצהרות התמיכה מאיגודים שונים לצעדי תמיכה בפועל, ולפעול לשילוב ידיים עם המחאות החברתיות מול אותה ממשלת הון.

זה הזמן לשלב כוחות ולבנות חזית סולידרית מול הממשלה למען הנשמת השירותים החברתיים ולחילוץ האנשים העובדים.

לחזק את השביתה להצלת הרווחה!
  • כן למאבק למען תוספת שכר רוחבית אחידה של 1,250 שקל לחודש לכל עו״ס/ית, כצעד ראשון לתיקון. כן לתקצוב מלא של תוכנית המוגנות.
  • לקרוא לציבור ולנציגי ארגוני עובדים להגיע להפגנות העו״ס. לשלוח עו״ס לקיים הסברה בהפגנות חברתיות אחרות ובמקומות עבודה מאוגדים.
  • לדרוש מהנהגת ההסתדרות צעדי גיבוי מעשיים, כולל הבטחת קרן שביתה, חיזוק הפגנות והיערכות להובלת שביתת אזהרה במגזר הציבורי.
  • לארגן אסיפות עובדים/ות באיגוד כדי לחזק התגייסות ולדון על מתווה אסטרטגי של דרישות וצעדי מאבק כעת נוכח סרבנות הממשלה. הבאת כל הסכם עתידי להכרעת חברות וחברי האיגוד.
  • כן לתוכנית חירום להשקעה מסיבית בשירותי הרווחה והבריאות, עם תוספות שכר ותקנים, והעברה לבעלות ציבורית של שירותי הרווחה המופרטים. מימון בעזרת מס חירום על המיליונרים והתאגידים הגדולים.
  • לא ל"הפרד ומשול"! התנגדות לקיצוצים בשירותים הציבוריים ולכל פגיעה בציבור העובדים/ות. אפס אמון בפוליטיקאים שישבו בממשלות שהובילו מדיניות אסון חברתית. לא לתת במה למסיתים נגד ערבים, נשים ולהט״ב.
  • "אין כסף"? להעביר לבעלות ציבורית את הבנקים, משאבי הטבע והמונופולים השולטים במשק, במטרה לרתום את המשאבים לחיסול העוני ואי־השוויון. פיצוי למשקיעים על בסיס צורך מוכח.
  • לקדם חזית רחבה ומאוחדת מול הממשלה של המושחת מבלפור בדרישה להנשמת השירותים החברתיים ולחילוץ האנשים העובדים. לא לקיצוצים ולהתקפות על מדינת הרווחה, לא לחרחורי סיפוח, כן לשינוי סוציאליסטי.