socialism.org.il
להט״בופיה במסדרונות הממשלה
להט״ב: הזכויות שלנו הן לא נושא למשא ומתן!
רבות ורבים חשים דאגה וחשש לאור חזרתו של נתניהו לשלטון יחד עם מפלגות הימין הקיצוני שמרכיבות את רשימת "הציונות הדתית", ומקדמות לצד גזענות, אפליית נשים וקנאות דתית, גם שנאת להט״ב.
יובל שורק
01.12.2022 21:33

ח״כ אבי מעוז, יו״ר מפלגת נעם, קורא לבטל את מצעדי הגאווה ולהקים את "הרשות לביטחון זהותי" — גוף שתכליתו תהיה, בין השאר, חיזוק ותקצוב של הסתה אנטי־להט״בית.

אבל זה לא רק מפלגת נעם — בשאר המפלגות שעתידות להצטרף לממשלה מחזיקים בדעות דומות, גם אם מנסים להצניע אותן, אל מול הרוב בחברה הישראלית שתומך בזכויות להט״ב. בתקשורת פורסם כי במשא ומתן על הרכבת הממשלה נבחנת האפשרות לבטל חוזרי מנכ״ל של משרד הבריאות שאסרו על "טיפולי" ההמרה המסוכנים, הכניסו טיפולים לא.נשים על הקשת הטרנסית לסל התרופות והתירו להומואים לתרום דם. צריך להדגיש, כי הממשלה הקודמת לא ניסתה לעגן אף אחד מאותם חוזרי מנכ״ל בחקיקה — מה שהיה יכול למנוע מהממשלה הנכנסת לבטל אותם.

החשש והזעם בציבור לנוכח הפרסומים, דחקו בנתניהו להבטיח כי "לא תהיה שום פגיעה בסטטוס קוו הקשור ללהט״ב". אבל כפי שהבהירה רתם שורק, מנכ״לית "מעברים לקשת הטרנסית": "הסטטוס־קוו הנוכחי עדיין מפלה אותנו ודוחק אותנו לשולי החברה". אסור לשכוח שהמדינה היא האחראית הראשית כיום לאפליה הקיימת. בנוסף, מערכות הרווחה, הבריאות, בריאות הנפש, והדיור הציבורי לא עונות על צורכי החברה בכלל, ובפרט על הצרכים המיוחדים של להט״ב.

לא צריך לחכות להתקפות הממשלה, וגם לא למצעדים בקיץ, בשביל להבהיר לכל המפלגות כי הזכויות שלנו לא עומדות למשא ומתן! זה הזמן להתארגן למאבק סביב דרישות ברורות לחיסול האפליה, לתקצוב השירותים הציבוריים ולמענה אמיתי לעוני וליוקר המחיה — עבור להט״ב ושאר העובדות והעובדים. "שביתת הלהט״ב" ב־2018 היא דוגמה לכיוון הנחוץ. אם לא ניאבק, המשבר במערכת הקפיטליסטית, שמתבטא בין היתר בקואליציות שלטוניות שתלויות יותר בימין הקיצוני, ימשיך לאיים לקחת את הזכויות שלנו שנים אחורה.

לא רק להט״ב נמצאים על הכוונת של הימין הקיצוני — הציבור הערבי־פלסטיני, נשים מכל המגזרים ואפילו ארגוני עובדים נערכים להתקפות של הממשלה הנכנסת. עלינו להתנגד מראש לכל ניסיון ל"הפרד ומשול" ולבנות מאבק רחב נגד ממשלה ומערכת שלמה שמושתתת על אי־שוויון.

מצעד הגאווה ירושלים 2010 (צילום: אורן זיו)

מתוך גיליון דצמבר 2022 של עיתון "המאבק"