ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
קריית־שמונה
מאבק עובדי העירייה והמתנ״ס
עובדי עיריית קריית שמונה לא מקבלים שכר כבר חודש ועובדי המתנ״ס בקריית שמונה לא מקבלים שכר כבר ארבעה חודשים. בשבוע האחרון פתחו עובדי המתנ״ס בשביתה מלאה ועובדי העירייה בעיצומים. לפי איך שזה נראה אנחנו לקראת הסלמה במאבקם של העובדים, שתהיה חייבת לכלול גם הפגנות ושביתה מלאה. אחרי הכל זו לא הפעם הראשונה שעובדים אלה נמצאים במצב כזה
2,100

2,100

בתחילת חודש מאי השנה, לאחר חודשים רבים ללא משכורת ותחת איום תמידי של רעב, עוני, חובות וניתוק תשתיות, עובדי העירייה בקרית־שמונה יצאו לקרב על פרנסתם: הם חסמו כבישים, השביתו את השירותים העירוניים ותבעו את השכר המגיע להם על עבודתם הקשה. האוצר נאלץ להיכנע ללחץ ולשלם את המשכורות (רק בצורה חלקית וחד פעמית).

שבועיים מאוחר יותר, עובדי המתנ״סים בעיר יצאו למאבק דומה, לאחר שלא קיבלו שכר במשך שלושה וחצי חודשים והגיעו לחרפת רעב. מאבקם העיקש, שכלל התבצרות בבניין העירייה ושביתת־רעב של ראשי הועד, הביא את שר האוצר להבין שעדיף לו להוציא מיליון או שניים ו"להשקיט את השטח" מאשר להתעסק עם עובדים שאין להם מה להפסיד, ושהיו מוכנים להלחם עד הסוף. האוצר הבטיח לשלם חצי מחובו למתנ״סים, ואילו משרד החינוך הבטיח לשלם את החצי השני. בסופו של דבר, משרד החינוך העביר את הכסף; דבריו של שר האוצר, לעומת זאת, נתגלו כמילים ריקות בלבד.

משרד הפנים, שבדיוק כמו משרד האוצר, משתוקק להוציא אל הפועל את "תוכנית ההבראה" בעיריית קרית־שמונה, מנצל את השחיתות בצמרת העירייה כדי לצאת בקמפיין תעמולתי הקורא למינוייה של וועדה קרואה בקרית־שמונה. ועדה שכזאת תכלול, בפועל, מינויים פוליטיים מלמעלה, אנשים שאין להם דבר וחצי דבר עם האינטרסים של עובדי ותושבי העיר, ושכל תפקידם יהיה ביצוע ה"הבראה" — כלומר, פיטורים בהיקף חסר־תקדים וקיצוץ בשכרם של העובדים שישארו.

הנהגת ההסתדרות, שבחודש האחרון שיבחה והיללה את החלטתו של בית־הדין לעבודה לגבי תשלום משכורות לכל העיריות שעובדיהן חתמו (תחת הסחטנות של האוצר) על "הסכמי־הבראה", לא נראית בשטח, אפילו שהחלטת בית הדין האהובה עליה (הנותנת לגיטימציה לפיטורים המוניים כתנאי לתשלום המשכורות) הופרה באופן בוטה.

קלגסי האוצר חזרו, כנראה, לתקופת הפרעונים: הם דורשים מעובדי הרשויות לעבוד, אך לא משלמים את השכר המגיע להם על עבודתם. אל מול נוגשי העבדים האלו, אל מול כל הביריונים הכלכליים, אל מול סכנת הרעב, העובדים החליטו לעמוד עמידה נחושה, ולהלחם, ללא פשרות, על המגיע להם, ויצאו לשביתה. בימים אלו נפתח מאבקם על הזכות הבסיסית ביותר של כל עובד — הזכות לקבל שכר הוגן על עבודתם.

מאבק סוציאליסטי תומכת במאבק צודק זה ולוקחת חלק בארגון ובסיוע לעובדים. אנשים המוכנים לקחת חלק ולסייע, נא לפנות לנאור טלפון: 4536899 — 054.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.