ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
מבקשי מקלט
לא לגירוש, כן לשיקום שכונות!
במקום לתקצב השקעה בשכונות, בבניית תשתיות וביצירת מקומות עבודה, הממשלה מתכוונת להוציא מאות מיליוני שקלים על גירוש מבקשי מקלט חזרה אל התופת ממנה ברחו
1,599

1,599

בתחילת דצמבר עבר בכנסת תיקון נוסף לחוק "למניעת הסתננות" המאפשר למדינה לגרש בכוח בחזרה לאפריקה אלפי מבקשי מקלט שברחו מזוועות של רצח עם, מלחמות ורעב.

עדויות של מבקשי מקלט שגורשו בעבר חשפו שהמגורשים נמצאים בסכנת עינויים ואף רצח. אך לפי התיקון לחוק, מי שיסרבו לעזוב ייכלאו בישראל ללא הגבלת זמן. ראוי לציין שהחוק אושר בתמיכת ראשי מפלגות האופוזיציה הקפיטליסטיות: המחנה הציוני ויש עתיד.

רשות האוכלוסין וההגירה מעריכה שמבצע הגירוש יעלה כ־300 מיליון שקל בשנה, לא כולל הוצאות הכליאה. הממשלה הגזענית טוענת שכך היא דואגת לתושבי שכונות דרום תל אביב. אך ההפך הוא הנכון. ההסתה נגד מבקשי המקלט נועדה להסיט את הזעם על המצוקות החברתיות מהגורם המרכזי להן — המדיניות הקפיטליסטית והשיטה עצמה.

הממשלה הנוכחית, כמו קודמותיה, מובילה מדיניות ניאו־ליברלית שמרחיבה את העוני, מחריפה את משבר הדיור ומעצימה את המצוקות בשכונות. בנוסף, הממשלה הפקירה את גורלם של מבקשי המקלט בידי "כוחות השוק החופשי", ללא השקעה ממשלתית בקליטה ובשיקום, ביצירת מישרות ומסגרות חינוכיות או בפתרונות דיור. כתוצאה מכך, עשרות אלפי תושבים חדשים עניים השתכנו בשכונות העניות ביותר בתל אביב — שסבלו גם ככה מהזנחה ומייבוש תקציבי מצד העירייה והממשלה — ללא השקעה תקציבית מתאימה, מה שרק הגביר את העומס על שירותי הרווחה והתשתיות.

את מאות מיליוני השקלים שנזרקים על כליאה וגירוש צריך להשקיע בבנייה של בתי ספר, גני ילדים, מרפאות ותשתיות רווחה נוספות שחסרות כל כך בשכונות. זאת לצד יצירת מישרות ובניית דיור ציבורי לכלל האוכלוסייה במימון מיסוי על ההון והלאמת תאגידים. חשוב לדרוש זאת כחלק מהמאבק נגד תוכנית הגירוש הצינית ולמען הבטחת הזכות הבסיסית למקלט עבור פליטים, כולל הזכות לעבוד וללמוד בישראל. הבטחת שכר שווה על עבודה שווה תבטיח שמבקשי המקלט לא ינוצלו להורדת שכר ולפגיעה בתנאים של כלל ציבור העובדים ויוכלו להתפרנס בכבוד.

להרחיב את המאבק!

מבקשי המקלט בישראל הראו את כוח ההתארגנות שלהם בשביתת המחאה ההרואית שאירגנו בשנת 2014, במהלכה הפגינו עשרות אלפים נגד הכליאה והגירוש. גם השנה הפגינו מאות מבקשי מקלט נגד "חוק הפיקדון" הברוטלי (נכנס לתוקף במאי האחרון), שגוזל 20% ממשכורותיהם של העובדים והעובדות העניים ביותר בישראל, ושדירדר חלק לזנות והעמיד משפחות פליטים בסכנת רעב.

חשוב לחזק את המאבק. הפגנות של עשרות סטודנטיות וסטודנטים באוניברסיטאות בת״א, באר שבע, חיפה וירושלים בדצמבר סימנו את הכיוון הנכון — התאחדות הסטודנטים הארצית ובמקביל גם ארגוני העובדים, וההסתדרות בראשם, חייבים להתנגד למהלך ההרסני שמשסה עובדים בעובדים, עניים בעניים. התשובה לאיומי הגירוש והכליאה ולמדיניות ה"הפרד ומשול" היא חומה בצורה של סולידריות מצד כלל האנשים העובדים: יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, מהגרים ומבקשי מקלט.

אנחנו אומרים:
  • לעצור את הגירוש! ביטול לאלתר של ה"תיקון" לחוק למניעת הסתננות. עצירת המעצרים והליכי הגירוש מישראל. לפרק את בתי הכלא לפליטים.
  • לבטל את "חוק הפיקדון". להיאבק נגד התופעות של שכר נמוך וניצול קיצוני בשוק העבודה. הבטחת שכר שווה על עבודה שווה עבור כלל ציבור העובדים והעובדות ללא אפליה.
  • כן להשקעה ממשלתית ועירונית מיידית בתוכנית ליצירה מסיבית של מישרות ציבוריות, בניית דירות ראויות בדיור הציבורי ופיתוח תשתיות כדי לספק פתרונות דיור ופרנסה לתושבים ותיקים ולמבקשי מקלט כאחד.
  • לבחון מיידית את כל הבקשות למקלט, תחת פיקוח נציגי ארגוני עובדים וארגוני זכויות אדם עצמאיים. כן להכרה קולקטיבית מלאה במבקשי המקלט מסודאן ומאריתריאה. די לשלילת הזכות הבסיסית לעבוד וללמוד!
  • סוף לשיסוי עובדים בעובדים ועניים בעניים, סוף ל"הפרד ומשול"! מאבק מאוחד של עובדים ועובדות — יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, מהגרים ומבקשי מקלט — נגד ממשלת ההון הגזענית של נתניהו.
*   מתוך עיתון 'המאבק', גיליון ינואר־פברואר 2018
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.