ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
מאבק העו״ס
"לא נחזור לעבודה בלי צו הרחבה"
הגשם לא עצר 200 עובדות סוציאליות, סטודנטיות לעבודה סוציאלית, פעילי ופעילות 'עתידנו', 'עו״סים שינוי', 'מאבק סוציאליסטי' ואחרים להפגין בת״א ביום שישי האחרון, ה־11 במרץ, למען העלאת שכר העו״סיות והשגת צו הרחבה מלא
2,532

2,532

למרות הגשם, העו״סיות רשמו עוד הפגנה לוחמנית במאבקן. את ההפגנה שנערכה בצהריים בסמוך לצומת ארלוזרוב־נמיר בת״א, אירגנו פעילות מתנועת 'עתידנו — לעתיד העבודה הסוציאלית', בתמיכת איגוד העובדות הסוציאליות. גם פעילות ופעילים מתנועת הסטודנטיות לעבודה סוציאלית 'עו״סים שינוי' ומתנועת מאבק סוציאליסטי הגיעו בנוכחות בולטת.

רכבים רבים שעברו במקום צפרו לאות הזדהות וביטאו את התמיכה הציבורית הנרחבת במאבק. העו״סיות קראו "עוס״ית נלחמת לפרנסה הוגנת" ו"עם שכר כזה עלוב נילחם כמו בלוב".

שביתה כללית בדרישה לצו הרחבה מלא

בהפגנה קראנו עם העו״סיות להנהגת האיגוד לא להתפשר, אלא להרחיב את המאבק, הן סביב דרישות השכר והן סביב הדרישה לצו הרחבה מלא שיחיל את ההסכם הקיבוצי גם על אלפי העובדות הסוציאליות בעמותות. "לא נחזור לעבודה בלי צו הרחבה!" קראו העובדות.

כמו כן, קראנו להנהגת ההסתדרות לא להמתין להשבתה הסמלית של מרכז השלטון המקומי, אלא לנקוט צעד מכריע של שביתה כללית לתמיכה במאבק העו״סיות, כדי לאלץ את הממשלה לוויתורים המשמעותיים ביותר ולהאיץ את ניצחון המאבק. "להשבית את המדינה לתמיכה ברווחה" הייתה סיסמא מרכזית בהפגנה.

עו״ס ענבל חרמוני, דוברת תנועת עתידנו, נאמה בהפגנה וקראה ליו״ר ההסתדרות עופר עיני להשבית את המשק מיד כשהוא חוזר מארה״ב. חרמוני ביקרה את העובדה שלמרות שהרוב המוחלט של העו״סיות הן נשים, רוב נציגי האיגוד במו״מ הם דווקא גברים.

במהלך ההפגנה נאמה גם ורוניק, פליטה פוליטית מקונגו ותומכת של 'מאבק סוציאליסטי'. ורוניק, שזכתה לקריאות תמיכה משאר המפגינות, הביעה סולידריות עם העו״סיות והדגישה שבסופו של דבר הבעיה היא בשיטה הקפיטליסטית עצמה, שיש להיאבק להחלפתה באלטרנטיבה סוציאליסטית ודמוקרטית.

שטח חזק לא יאפשר מכירה של המאבק

בהפגנה השתתף עו״ס אריה אהרון, יו״ר מחוז ת״א והמרכז באיגוד העו״ס, אשר שותף לפגישות המו״מ. אהרון אימץ במופגן את כל הקריאות של העובדות בהפגנה, כולל הקריאות להשבית את הנמלים ואת שאר המשק כדי להשיג תוספות שכר משמעותיות וצו הרחבה מלא.

זו נקודה חיובית שמשקפת בעיקר את ההשפעה שיש להתארגנות החזקה בשטח של עובדות מן השורה, בהובלת תנועת עתידנו. המשך רתימת עובדות נוספות להשתתפות פעילה במאבק והרחבת התארגנות השטח של האיגוד — לדוגמא באמצעות הקמה של ועדי שביתה מחוזיים — חשובה כדי להבטיח שנציגי האיגוד לא יתקפלו ברגעים הקריטיים מול הלחצים של משרד האוצר וידחפו להתפשר על פחות ממה שמקובל על רוב העובדות הנאבקות.

מו״מ בשקיפות מלאה לטובת המאבק

במהלך ההפגנה, חלק מהעובדות קראו לעברו של אהרון כי הדרישה שמציג יו״ר איגוד העובדות הסוציאליות, עו״ס איציק פרי, לתוספות בסדר־גודל של 30% ("30% עלות הסכם"), אינה מקובלת עליהן וכי גם עבור עו״סיות ותיקות מדובר בסכום זעום.

אהרון דחה את החששות שהעלו העובדות ואמר כי מדובר רק ב"עלות ההסכם", אך סרב לחשוף מה הן דרישות השכר שהאיגוד מעלה במו״מ. אהרון נימק זאת בכך שהדבר יפגע במרחב התמרון של נציגי האיגוד ואף יגרור תגובה שלילית מעובדים במגזר הציבורי שהובטחה להם תוספת של 6.25% בלבד.

ארגון עובדים צריך דווקא לעודד קבוצות עובדים נוספות להילחם לשיפור תנאיהן. מאבק מאוחד ורחב ככל האפשר יאלץ את הממשלה לספק את הוויתורים הכי גדולים לטובת העובדים.

לדעתנו הכרחי שגם העו״סיות בשטח, ולא רק נציגי האוצר, ידעו בדיוק על מה הן נאבקות בפועל, שהמו״מ יתנהל בשקיפות מלאה ושכל החלטה על הפסקת השביתה וקבלת הסכם תובא להכרעה דמוקרטית באיגוד במסגרת הרחבה ביותר האפשרית.

תנועת מאבק סוציאליסטי קוראת לתומכים שלנו ולציבור הרחב להתגייס לחיזוק מאבק העובדות הסוציאליות ולהשתתף בהפגנות המתוכננות בימים הקרובים.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.