ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
אירלנד
נציג סוציאליסט נוסף נבחר לפרלמנט האירי
על רקע מחאה נגד הגזירות הכלכליות והמיסוי על המים ניצח בבחירות ביניים בדבלין מועמד רשימת "הברית נגד הצנע", חבר המפלגה הסוציאליסטית, פול מרפי
1,655

1,655

ב־10 באוקטובר נערכו בחירות ביניים למושב שהתפנה בפרלמנט האירי מטעם מחוז דרום־מערב דבלין (עקב היבחרותו לפרלמנט האירופי של נציג מכהן, ממפלגת השלטון הימנית פֿינֶה־גייל). הבחירות נערכו על רקע תנועת מחאה נגד מדיניות הצנע של הממשלה ונגד מס חדש על צריכת מים, שמשמש למעשה חלק מתוכנית להפרטת שירותי המים. כך למשל הפגינו למחרת יום הבחירות רבבות ברחובות הבירה דבלין נגד מס המים.

לאחר מירוץ שנחשב תחילה כניצחון בטוח עבור מועמד מפלגת השין־פיין — מפלגה גדולה יותר, הנחשבת כמפלגת שמאל אנטי־ממסדית — נבחר לבסוף מועמד רשימת "הברית נגד הצנע", חבר המפלגה הסוציאליסטית, פול מרפי. המפלגה הסוציאליסטית היא מפלגה שותפה של תנועת מאבק סוציאליסטי, במסגרת הארגון הסוציאליסטי הבינלאומי CWI.

פול, שהיה חבר הפרלמנט האירופי עד חודש מאי האחרון, השיג 27% מקולות הבוחרים והבוחרות שסימנו אותו בעדיפות ראשונה, ואז ניצח לבסוף ב"העברות" — שלב ספירת ההעדפות המשניות של מי שהצביעו עבור מועמדים אחרים שהשיגו פחות קולות.

בבחירות לפרלמנט האירופי ולרשויות המקומיות בחודש מאי האחרון נרשמה מגמה חזקה של הצבעה נגד מדיניות הצנע. בבחירות ביניים שנערכו באותה העת על מושב מטעם מערב דבלין נבחרה לפרלמנט מועמדת של המפלגה הסוציאליסטית, לאחר שהצליחה לגבור אף היא במירוץ צמוד על מועמד מפלגת השין־פיין.

פול הוא כעת אחד משלושה חברי המפלגה הסוציאליסטית בפרלמנט האירי. כנציג סוציאליסט, כפי שעשה בעבר בפרלמנט האירופי, הוא מחויב לנצל את העמדה הציבורית בפרלמנט לטובת קידום המאבקים של ציבור העובדים ולמען צדק חברתי ושינוי סוציאליסטי. הוא לא ייקח לכיסו יותר משכר ממוצע של אנשים עובדים, ויעביר את היתרה לטובת תמיכה במאבקי העובדים ובמאבקים החברתיים.

ההתארגנות "הברית נגד הצנע" הוקמה השנה ביוזמת המפלגה הסוציאליסטית והיא פועלת במטרה לבנות תנועה פוליטית חדשה של האנשים העובדים למען הצבת חלופה למדיניות הצנע הניאו־ליברלית.

תמיכה במאבק לשלום

בנובמבר 2011 השתתף פול מרפי, אז חבר הפרלמנט האירופי, במשט מחאה נגד המצור הפוגע קשות בחיי התושבים ברצועת עזה. הוא הדגיש עם יציאתו למשט כי "חובה לגנות את שיגור הרקטות בשבוע שעבר שגרם למותו של אזרח אחד באשקלון", ועם זאת הסביר כי יש לשלול על הסף את ניסיונה של ממשלת ישראל להשתמש בירי הרקטות כתירוץ לענישה הקולקטיבית של מעל מיליון וחצי תושבים ברצועה, ברובם קטינים. בהוראת ממשלת נתניהו הקודמת השתלטו אז כוחות קומנדו ישראליים על המשט שהיה בדרכו לרצועה. פול היה בין משתתפי המשט שנעצרו, נכלאו בכלא גבעון וכניסתם לישראל נאסרה ל־10 שנים.

ביולי 2013 תקף העיתון "ג׳רוזלם פוסט" את פול על כך שטען כי ממשלת נתניהו היא לא פרטנר אמין למשא ומתן לשלום והביע תמיכה בצעדים של מחאות ושביתות בשטחים לעצירת הכיבוש וההתנחלויות, תוך חבירה לעובדים ולצעירים ישראלים במאבק נגד שלטון ההון הישראלי ולמען שלום, ביטחון אמיתי ותנאי מחיה ראויים לכל האנשים העובדים.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.