ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
המאבק להעסקה ישירה
לנקות את העיר מהעסקה קבלנית
סולידריות עם המאבק נגד הפרטת שירותי הניקיון בעיריית חיפה ובעיריית ירושלים
694

694

עינת קליש, ראשת העיר חיפה, בוחנת ביצוע "פיילוט" להעברת ניקיון רחובות הדר והעיר התחתית לחברות קבלן. הפיילוט, לכאורה, לא צפוי להביא לפיטורי עובדי הניקיון של העירייה, אך הכיוון ברור והוא מנוגד לחלוטין לרוח הבטחות הבחירות שלה — לקלוט להעסקה ישירה את עובדות הניקיון במשרדי העירייה.

ארגון עובדי עיריית חיפה הודיע בצדק כי הוא מתנגד "להכנסת קבלני כוח אדם לעירייה, הן בתברואה והן בכל אחד מאגפי העירייה השונים, אף אם הדבר לא יגרור אחריו פיטורי עובדים".

נראה שקליש הולכת בעקבות ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שמפריט את שירותי הטיטוא בעיר בניגוד להבטחותיו בבחירות. באופן מקומם, יו״ר מרחב ההסתדרות בירושלים, דני בונפיל, נותן לכך יד: "הסכמתי [להפרטה] אחרי שעשיתי סיור וראיתי שיש עובדים שמתבטלים. מעבר לכך, שירותי הניקיון הופרטו בכמעט כל הערים בישראל" (כל העיר 27.10).

חלק מעובדי הניקיון בעיריית י־ם ותומכיהם קיימו משמרת מחאה נגד הפרטת השירות. ההסתדרות חייבת לגבות את מחאות העובדים ולהתנגד עקרונית להפרטה. בונפיל צריך ללכת הביתה. גם ועדים ואיגודים אחרים וכן ארגונים חברתיים צריכים לעזור להפוך את קרב המגננה הזה למאבק התקפי בדרישה להעסקה ישירה של כל עובדי הקבלן ברשויות המקומיות.

*   מתוך עיתון "המאבק", גיליון נובמבר 2019
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.