ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
שביתת המורים בגדה המערבית
כעשרת אלפים הפגינו ברמאללה
אלפי מורות ומורים הפגינו ברמאללה, בשבוע הרביעי לשביתתם. מאות תלמידי תיכון הצטרפו אליהם והם חסמו יחד כבישים בצעדה שארכה מספר שעות
1,878

1,878

השביתה הסוערת של המורים והמורות הפלסטיניים מטלטלת את הגדה המערבית. 700 אלף תלמידים לא לומדים כבר כמעט חודש וממשלת הרשות מנסה לשבור את השביתה באיומים ובצעדי דיכוי.

משרד החינוך של הרשות הפלסטינית סירב להצעה שהוגשה לו לפני מספר ימים שתביא לסיום מיידי של השביתה. המורות והמורים דורשים העלאה של 70% בשכר הבסיס תוך 3 שנים, תוספת יוקר מחיה, בניית מנגנון תוספת ותק, שינוי חוק הפנסיה ובחירות כלליות למוסדות איגוד המורים.

אתמול (שני) התקיימה הפגנת ענק של כ־10,000 מורות ומורים ברמאללה בקריאה לממשלת הרשות להיענות לדרישותיהם. המורים השובתים הבהירו כי לא יחזרו ללימודים עד שדרישותיהם ייענו. בווידאו ניתן לראות תלמידי תיכון מצטרפים להפגנה בסולידריות עם מוריהם. התלמידים צעקו סיסמאות סולידריות ותמיכה בדרישות המורים — "לא יצליחו לשבור את המורים שלנו!". שכר הבסיס של המורים בגדה הוא 2,400 ש״ח בלבד.

המורות והמורים השובתים הגיעו מרחבי הגדה המערבית להפגין ברמאללה למרות המחסומים שהקימו כוחות הביטחון הפלסטינים בכניסות וביציאות מהערים בניסיון למנוע את ההפגנה. באתר '972+' דווח כי חלק מהמורים שנחסמו בפעם שעברה בדרכם להפגנה הגיעו הפעם לרמאללה לילה קודם בשביל להצליח להשתתף. מדובר באחת ההפגנות הגדולות בגדה המערבית בתקופה האחרונה ובאחד ממאבקי העובדים הגדולים ביותר בגדה המערבית בשנים האחרונות. הוא זוכה לאהדה ציבורית רבה, למרות ההתעלמות התקשורתית.

המורים ניערו מעליהם את הנהגת האיגוד הבלתי דמוקרטי, שנשלט על־ידי בכירי הפת״ח, ובחרו ועד שביתה דמוקרטי שמנהיג את המאבק. איתו אבו מאזן והרשות הפלסטינית מסרבים לנהל משא־ומתן.

כפי שכתבה עמירה הס בכתבה המצוינת ב'הארץ': "מחאת המורים מחייה תהליכים ומושגים דמוקרטיים (בחירות חופשיות, ייצוגיות, החלפת הנהגה, חופש ההתארגנות והאסיפה) בחברה הכפופה לשלטון היחיד של מחמוד עבאס, שבה שותקו העקרונות והמוסדות הדמוקרטיים".

חברת המועצה המחוקקת מתנועת הפת״ח, נג׳את אבו־בכר, שהעזה להביע תמיכה במאבק ולתקוף את השחיתות של הרשות, מאוימת כעת במעצר ומתבצרת בינתיים בבניין הפרלמנט — המפגינים שחלפו ליד בניין הפרלמנט קראו קריאות תמיכה בה.

ההתגייסות ההמונית של המורים עצמם והתמיכה לה הם זוכים מצד התלמידים והציבור הרחב מקשים על הרשות הפלסטינית לדכא ולהשתיק את המאבק.

סולידריות עם שביתת המורים! סוף לשכר עוני, סוף לרמיסת זכות המחאה וההפגנה, סוף לכיבוש ולהתנחלויות.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.