ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
תקציבים לרווחה, לא למתקני כליאה
ביום שישי האחרון, 24 בדצמבר, צעדו במרכז תל־אביב 1500 איש, ברובם פליטים מאריתריאה ודארפור, כנגד ההחלטה להקים מחנה מעצר לפליטים מאפריקה. גם פעילי ארגון מאבק סוציאליסטי היו בשטח וקראו למאבק מאוחד למען שיפור המצב בשכונות ונגד גזענות
2,137

2,137

הפגנת הפליטים בתל־אביב התקיימה בסיומו של שבוע שכלל הפגנות של הסתה גזענית שארגנו בבת־ים ובדרום ת״א גורמים כהניסטיים שרוכבים על מצוקות התושבים עקב ייבוש תקציבי והזנחה ותשתיות חברתיות קורסות. על הרקע הזה להפגנת הפליטים הייתה חשיבות רבה כהפגנה של כוח וסולידריות כתשובה לקמפיין ההסתה.

מאבק מאוחד אל מול הניסיונות לזרוע פירוד

בצעדה צעדו מספר אירגונים תחת המסרים: סוף להסתה הגזענית, לא לכליאה של פליטים, וכן לזכויות ומקלט מדיני. גם אנחנו, פעילי תנועת מאבק סוציאליסטי, השתתפנו בצעדה וקראנו נגד מלחמת עניים בעניים ועובדים בעובדים, ולסילוק גורמי הימין הקיצוני מהשכונות.

כמו כן, קראנו למאבק מאוחד של עובדים אזרחי ישראל יחד עם מהגרי־עבודה ופליטים, למען השקעה מאסיווית בשכונות, בשירותי רווחה, בדיור וביצירת מישרות בתנאים הוגנים. ארגון משמרות סיור עצמאיות של תושבי השכונות, כולל הפליטים, עשוי לסייע לחזק את תחושת הביטחון של כלל התושבים בשכונות.

ביטחון לא משיגים בגירוש של פליטים

המצוקה הגדולה של תושבי דרום תל־אביב לא נוצרה בגלל הפליטים, כפי שמנסים להציג זאת אירגוני הימין, ממשלת נתניהו וראש עיריית תל־אביב, רון חולדאי, שמבין פתאום לליבם של תושבי שכונות דרום העיר — אותו דרום שסובל מהזנחה של שנים ומסילוק משפחות של עובדים ועניים מבתיהם תחת ניצוחו של חולדאי עצמו.

מקור המצוקה של תושבי שכונות דרום העיר הוא בראש ובראשונה מדיניות זו של הזנחה, נישול וניצול. מדובר במדיניות שנועדה לשרת אליטה מצומצמת ושמוביליה הם אותם הגורמים בדיוק שרוצים לכלוא את הפליטים במחנות סגורים, ולשם כך מסכסכים בין עובדים ועניים ישראלים לבין עובדים ועניים מהגרים ופליטים, שבדומה ליהודים רבים שהגיעו לישראל לאורך השנים, נמלטו בחלקם הגדול מעוני מחפיר, פרנסה דלה וסכנת חיים.

כדי להשיג שירותי רווחה, דיור, עבודה לכל דורש וביטחון אישי, יש צורך במאבק רחב. מאבק שישלב עובדים ועניים אזרחי ישראל עם מהגרי־עבודה ופליטים, יוכל לרוקן מתוכן את הניסיונות של האליטה לפלג ולהחליש את השכבות המנוצלות בחברה.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.