ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
מאבק עולמי
מאבק סוציאליסטי היא חלק מהתנועה הבינלאומית CWI הפועלת בכ־40 מדינות ברחבי העולם להחלפת השיטה הקפיטליסטית בדמוקרטיה סוציאליסטית. נזכיר כמה מהמאבקים והפעולות הרבות שבהן השתתפו התנועות האחיות שלנו בתקופה האחרונה
1,835

1,835

בגרמניה יצאו עובדי חברת אופל לשביתה בעקבות ניסיון הכוונה לפטר 12,000 מעובדי החברה באירופה. השביתה אורגנה בניגוד לעמדת הנהגת האיגוד שניסתה להכשילה. ב־20 לאוקטובר כינס האיגוד אסיפה של העובדים, ובסופה נערכה הצבעה על השאלה אם להמשיך במו״מ עם ההנהלה ולחזור לעבודה, למרות שלא הושגו הישגים כלשהם. באסיפה לא ניתן לעובדים לדבר, וכך הצליחה ההנהגה להעביר את ההחלטה. חברי התנועה האחות שלנו בגרמניה התערבו במאבק והציעו לעובדים להקים ועד פעולה דמוקרטי, שינהל את המאבק ויהיה אחראי ליצור קשרים עם עובדים במפעלים אחרים כדי למנוע מהבוסים שימוש בטקטיקה של הפרד ומשול.
אירלנד: ב־14 באוקטובר נשא קופי אנן, מזכ״ל האו״ם, נאום בנושא הרפורמות המתוכננות בארגון. ג׳ו היגינס, חבר הפרלמנט האירי מטעם התנועה האחות שלנו, נשא נאום שבו הבהיר שנציגי ציבור מטעם ה־CWI לא מהססים להעלות דרישות סוציאליסטיות בשום פורום, ושתפקידם העיקרי הוא להשתמש בבמה הניתנת להם כדי לתת ביטוי לזעמם של העובדים אותם הם מייצגים. בנאום שאל היגינס איך המוני העובדים והעניים ברחבי העולם יכולים לצפות לעתיד טוב יותר כששתיים מחברות מועצת הביטחון יכולות לפלוש לעיראק תוך כדי טבח של אלפי חפים מפשע, ולמה כל חמש החברות ורבות אחרות מבזבזות מיליארדים בהשקעה במלחמות במקום בפתרון בעיות הרעב, המחסור בדיור והמחלות?
באנגליה נערך המפגש השנתי של הפורום החברתי האירופי, תחת הסיסמה "עולם אחר הוא אפשרי". כמעט כל הקבוצות התקיפו את המדיניות הניאו־ליברלית של ממשלות ההון, אבל אף תנועה למעט התנועות אחיות שלנו לא הציעה אלטרנטיבה. חברים מסניפי ה־CWI הסבירו שתחת הקפיטליזם לא יהיה פתרון, ושרק תכנון דמוקרטי של משאבי העולם בשליטת העובדים יכול לפתור את בעיות העוני, המלחמות וההרס הסביבתי.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.