ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
ביטחון לא בונים על גופות של מפגינים
בהפגנה שקטה שהתקיימה בכפר בלעין שבגדה המערבית נורה למוות מפגין שנאבק למען שלום וביטחון. הפגנות של מתנחלים לא נתקלות אפילו בזרנוקי מים
2,227

2,227

הפגנות המחאה בכפר בלעין מתקיימות באופן סדיר ב־4 השנים האחרונות, בהשתתפות ישראלים ופלסטינים, יהודים וערבים. למרות שאפילו בג״צ, שנותן באופן כללי הכשר למדיניות הממשלתית בגדה המערבית, פסק עוד בשנת 2007, בעקבות הלחץ שיצרו ההפגנות, שיש להרחיק את תוואי גדר ההפרדה מן הכפר, העבודות לשם כך עדיין לא החלו.

בסאם "פ׳יל" איברהים אבו־רחמה, בן 29, נהרג כתוצאה מירי רימון גז בכינון ישיר מטווח של כ־30 מטר, במהלך הפגנה שהתקיימה בכפר בלעין ביום שישי ה־17.4, במחאה על סיפוח האדמות שמבצעת גדר ההפרדה ולרגל יום האסיר הפלסטיני שמצויין באותו היום. מאז המתקפה הצבאית על רצועת עזה בדצמבר־ינואר, חלה הסלמה בעוצמת הדיכוי והרמיסה של מחאות של פלסטינים, בגדה המערבית, במזרח־ירושלים ובישראל. התירוץ לרצח המפגין במקרה הזה, כמו במקרים רבים אחרים, הוא ההגדרה השרירותית של "אי־חוקיות" ההפגנה. מדובר בהגדרה אירונית בהתחשב באי־החוקיות הרשמי של תוואי הגדר. יותר מכך, מדובר במדיניות פוליטית לאומנית־גזענית שמחילה ממשל אפרטהייד דה־פקטו בשטחי הגדה המערבית. מדיניות זו מתבטאת, בין השאר, בסלחנות לפעולות הטרור של המתנחלים האידיאולוגיים — כולל ל"מאחזים" שנחשבים רשמית כבלתי־חוקיים — ובמקביל מתירה דם ערבי. מדיניות זאת מטוייחת באופן שיטתי על־ידי דובר צה״ל ונציגי הממשלה בטיעונים "יפי־נפש" על שיקולים מוסריים או הומאניטריים.

בסאם מתווסף לרשימה מתארכת של חללים במאבק למען שלום, ביטחון, דיור ופרנסה ונגד הדיכוי הצבאי, ובפרט גדר ההפרדה, שמשווקת על־ידי ממשלת ישראל באופן מטעה ומניפולטיווי כגדר ביטחון, למרות שתוואי הגדר מעיד על פרוייקט סיפוח האדמות — במקרה של הכפר בלעין, האדמות מסופחות לטובת ההתנחלות מודיעין עילית, שכונת מתתיהו־מזרח. כשבוחנים את התמונה הגדולה, את היקף אמצעי הדיכוי והרמיסה המופעלים על האוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית, אין צורך בתיחקור פרטי האירוע: האחריות המרכזית במקרה זה היא על אותם הפוליטיקאים והגנרלים, משרתי האליטה השלטת, ומבצעי מדיניות של דיכוי לאומי.

סיקור הוידאו של ההפגנה מתעד רמיסה ברוטאלית של המפגינים, וירי קליעים וגז שנמשך גם לאחר התמוטטות המפגין.

אזהרה: הוידאו מכיל מראות קשים לצפייה

תנועת מאבק סוציאליסטי השתתפה בצעדת מחאה שהתקיימה במוצ״ש במרכז תל־אביב בעקבות הרצח. בין הסיסמאות שקראנו: ביטחון לא בונים על גופות של מפגינים / רוצים פרנסה — לא כיבוש והפרדה / האחריות על הפקודה — של שרי הממשלה / זאת לא גדר ביטחון — החומה היא אסון / דם מפגינים הוא לא הפקר — לפרק את הגדר / כסף, כסף למשרות — לא לכיבוש והתנחלויות / ממשלה של מושחתים — רוצחת מפגינים / צדק חברתי עכשיו — לפרק את מג״ב / הכיבוש הוא טרור — הטיוח לא יעזור / יהודים וערבים נגד רצח מפגינים / לפרק את החומה — להפיל ת׳ממשלה / יהודים וערבים בכיבוש נלחמים / לפרק את החומה — לא רוצים עוד הפרדה.

פ׳יל, 25 ביולי 2008. צילום: אקטיבסטילס
הלווייתו של פ׳יל, 18 באפריל 2009. צילום: אקטיבסטילס
צילום: אקטיבסטילס
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.