ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
אלטרנטיבה סוציאליסטית בארה״ב
הישג נוסף לנציגה הסוציאליסטית סוואנט
חברת המועצה הסוציאליסטית קשאמה סוואנט השיגה 50.4% מהקולות בסבב הראשון של הבחירות למועצת העיר סיאטל
1,669

1,669

הסוציאליסטית קשאמה סוואנט עשתה היסטוריה לפני שנתיים בבחירות העירוניות בסיאטל, כשגרפה קרוב למאה אלף קולות ונהפכה לחברת המועצה הסוציאליסטית הראשונה בעשורים האחרונים בארצות הברית. כעת היא עומדת לבחירה מחדש.

קמפיין הבחירות של קשאמה, חברת תנועת 'האלטרנטיבה הסוציאליסטית' — השותפים של 'מאבק סוציאליסטי' בארצות־הברית — נמצא בעיצומו. מעורבים בו מעל 600 מתנדבים, והוא כבר הצליח להביא כ־900 תומכים ותומכות לאירוע השקת הקמפיין ומעל לאלף משתתפים לכנס מיוחד על פיקוח שכר דירה.

במשאל ציבורי שנערך במסגרת הבחירות הקודמות ב־2013 הוחלט לשנות את שיטת הבחירות לשיטה מחוזית, כך שכל מחוז יבחר נציגים ישירים מטעמו — שיטה ייצוגית יותר — ונקבע שהבחירות הבאות ייערכו בתוך שנתיים.

בתחילת אוגוסט נערכו הבחירות המקדימות, בהן נקבע מיהם שני המועמדים הסופיים בכל מחוז שיתמודדו בנובמבר על מושב במועצה. קשאמה השיגה 50.4% מהקולות והגיעה ראשונה מבין חמשת המועמדים. היא עקפה בפער של 15% את המתמודדת מהמפלגה הדמוקרטית שתרוץ מולה בבחירות בנובמבר.

מדובר בנקודת פתיחה מצוינת, המצביעה על ההערכה והתמיכה שלה זוכה קשאמה, כנציגה סוציאליסטית מחויבת בשירות ציבור העובדים והעובדות, גם נוכח קמפיין ההסתה התקשורתי שמתנהל נגדה בחסות כרישי הנדל״ן והמעבידים הגדולים בסיאטל.

האליטה הקפיטליסטית בסיאטל ואף מחוץ לה רואה בקשאמה איום. לאורך השנתיים האחרונות היא הובילה שורה של מאבקים, שהמרכזי שבהם הוא המאבק המוצלח להעלאת שכר המינימום העירוני ל־15 דולר לשעה. קשאמה השתמשה בעמדה הציבורית שלה כדי לסייע לבנות תנועה בשטח שהצליחה להשיג את העלאת שכר המינימום ולשמש דוגמה למאבקים דומים ברחבי ארה״ב.

קמפיין הבחירות הנוכחי של קשאמה מתמקד במצוקת הדיור בעיר, וקורא למאבק למען פיקוח על שכר הדירה ולהשקעה מסיבית בבניית דיור ציבורי שתמומן באמצעות מיסוי על כרישי הנדל״ן.

*   מתוך עיתון המאבק, גיליון אוגוסט־ספטמבר
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.