ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
חומה של ייאוש
שרון מציג לראווה את התכנית החדשה שלו שתיכלול, איך לא, קיצוצים והעלאת מיסים. אבל הפעם הכסף שישדד מהעובדים והציבור לא ילך סתם לחשבונות הבנק של הפוליטיקאים ובעלי ההון. הפעם יש לזה סיבה מוצדקת. את הקיצוץ הנוכחי, ואת העלאת המס על הדיזל, מצדיקים ביבי ושרון ע״י השקעה בחומת ההפרדה. אז אם גיליתם תוספת מעצבנת של עוד שלושים או חמישים שקל לכל תדלוק שלכם — אתם יכולים להיות רגועים. הכסף הולך לחומה. טוב, רק חלק מהכסף, השאר לוקחת הממשלה. מישהו צריך לשלם את הנסיעות חינם של חברי כנסת בכביש חוצה ישראל, זכות שהם אישרו לעצמם לפני שבועיים בדיון מיוחד במליאה לאחר שחבר כנסת מסויים הגיע לחוב של 30,000 שקל לכביש חוצה ישראל.
2,356

2,356

אבל מי צרך את החומה הזו? בזמן שהמדינה אומרת לנו שאין כסף למשכורת לעובדי רשויות מקומיות, או כסף לקשישים או עיוורים — יש למדינה 10 מליארד שקל לבניית חומת ההפרדה. מאיפה הכסף? מהכיס שלנו! ולאן הכסף הזה הולך? הוא הולך ל־250 קבלנים שונים שבונים את החומה. 250 קבלנים שהשיגו פרוטקציות, רובם המוחלט קיבלו את העבודה בלי שום מכרז, בלי דין ובלי דיין.

הממשלה מציגה את המתנגדים לחומה כחבורה של אנרכיסטים ואש״פיסטים משוגעים, ובהפגנה ליד הכפר מסחה, ביום ו', 26 בדצמבר, אפילו נפצעו שני מפגינים, צעיר ישראלי ותיירת מחו״ל, מירי כוחות צה״ל. מי אישר את ההוראה לפתוח באש על מפגינים? מי קבע את הנוהל הזה? או שפשוט עושה הממשלה מה שהיא יודעת לעשות תמיד, להגן על האינטרסים של הקבלנים והמיליונרים ולדפוק את העובדים. גם בתחנות הדלק וגם בהפגנות. כשאנחנו שותקים הם דופקים אותנו בחשבון, בפנסיה, בקצבאות ובמשכורות וכשאנחנו יוצאים להפגין על הזכויות שלנו, מה הם יעשו? ירו בנו?

החומה הזאת מיותרת. היא לא תוסיף לנו יותר בטחון. במציאות של טילי קאסם וקטיושות גם חומה בגובה חמישה מטרים, ואפילו חמישים מטרים, לא תוכל לעצור את הטילים. אדם בודד, עם מטען, שרוצה לעבור את הגבול ולהתפוצץ יוכל לעשות את זה באלף ואחד דרכים שבהן כבר היום, עושים זאת מחבלים מעזה, שמוקפת כידוע, בגדר.

החומה נבנית לאורך קו חדש ששרטטו האלופים בצה״ל, קו שמספח למעשה עשרות אלפי דונמים משטחי הגדה לשטחי ישראל. שטחים ומטעים של תושבים פלסטינים שיולאמו על ידי המדינה כדי לבנות את החומה. כמעט מאה אלף פלסטינים ישארו בצד המערבי של החומה ועשרות אלפים נוספים יכלאו למעשה במובלעות ובין גדרות. כפרים שלמים יבודדו מהמטעים שלהם שילקחו ע״י הצבא או יהיו פשוט בצד השני של החומה. הפרנסה של אלפי משפחות פשוט תיעלם. צה״ל הודה שיש בעיה עם הנושא הזה והודיע כי דרך פתחים מיוחדים בחומה תינתן רשות לחקלאים מסוימים לעבד את שטחיהם. אבל כולם יודעים שהרשות הזו תהיה נתונה לחקלאים רק לאחר בדיקות בטחוניות ארוכות ומעכבות, ומדי פעם תיחסם הרשות לעבור (מסיבות ביטחוניות כמובן). יום אחד יהיה מותר לעבור, שבועיים לא וכדומה. בפועל, כבר עכשיו נותרים מספר שערים נעולים ובניית החומה רק החלה. ניסיון של התושבים לפתוח אותם גורר ירי, כפי שקרה בהפגנה שהוזכרה קודם. בקיצור, מאות אלפי פלסטינים יאלצו להפוך להיות אסירים בביתם.

האם מישהו חושב שלקחת פרנסה של אלפים יביא ביטחון? בדיוק הפוך. החומה הזו רק תגביר את השנאה של ההמונים הפלסטינים לישראל, והטרור יגבר.

אנחנו דורשים:

  • ביטול כל הקיצוצים והגזרות והניסיונות לסחוט כסף מנהגים כדי לממן את בניית החומה.
  • לא לירי על מפגינים. העמדת המפקדים האשמים בתקרית הירי במסחה, עד רמת ראש הממשלה, לדין.
  • עצירת בניית החומה שמפרידה בין עובדים לעובדים ולא פותרת כלום ופירוק חלקי הגדר והחומה שכבר ניבנו.
  • סוף לכיבוש. להוציא את הצבא הישראלי מהשטחים עכשיו.
  • מאבק מאוחד של עובדים, מובטלים וצעירים ישראלים ופלסטינים נגד הנסיונות של ממשלת בעלי ההון לפלג בינינו. בעד שלום שייבנה מלמטה על ידי עובדים משני הצדדים, וועדי שכונות לוחמניים ואיגודים מקצועיים דמוקרטיים.
  • הפלת השיטה הקפיטליסטית הדואגת לאינטרסים של כמה מיליונרים על חשבון תנאי החיים של מיליוני עובדים ומובטלים.
  • בעד ישראל סוציאליסטית לצד פלסטין סוציאליסטית ועצמאית כחלק מפדרציה סוציאליסטית של המזרח התיכון על בסיס הצטרפות חופשית ומעמד שווה.
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.