ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
המאבטחים מתחילים להתארגן
לא עוד עבודה בשכר מינימום, לא עוד אי תשלום עבור שעות נוספות, לא עוד קנסות שרירותיים! זהו המסר של מאות מאבטחים ושומרים שהתאגדו באחרונה בחמישה מקומות עבודה שונים באזור רחובות ובירושלים
1,557

1,557

התנאים המחפירים בהם נאלצים לעבוד מאות אלפי שומרים ומאבטחים בכל רחבי הארץ אינם בגדר סוד לאיש. מעט הזכויות המובטחות למאבטחים בחוק מופרות בצורה שיטתית על־ידי חברות האבטחה והשמירה. רשויות האכיפה אינן עושות דבר כדי לאכוף חוקים אלה, ובכך מעודדות את המעסיקים להמשיך לנצל את העובדה שלשומרים אין כיום אף גוף שישמש להם כמגן. ההתארגנויות החדשות של המאבטחים באזור רחובות ובירושלים קמו מתוך הבנה של העובדים במקומות אלה שאיש לא ידאג לזכויותיהם מלבדם. הקמת ועד היתה התשובה של המאבטחים לרודנות של הבוסים, לצביעות של רשויות החוק ולהתעלמות של פקידי ההסתדרות.

ההקמה של כל אחד מחמשת הוועדים היא תוצאה של מאבק ארוך וקשה שטרם הגיע לסיומו. אף אחת מחברות השמירה לא היתה מוכנה להכיר בוועד שקם ולנהל איתו משא ומתן מסוג כלשהו. אך הוועדים החדשים שקמים במקביל מגבירים את הלחץ על המעסיקים. לדוגמה, הבעלים של חברת מיקוד צריכים להתמודד כיום עם שני ועדי עובדים חדשים במקביל: אחד ברחובות והשני באוניברסיטה העברית בירושלים.

למרבה הצער, ההתארגנויות החדשות נאלצות לנהל את המאבק להכרה בוועד, לא רק מול המעסיקים אלא גם מול ההסתדרות — הגוף שאמור לייצג אותם. הקירבה הבלתי נסבלת של הביורוקרטיה ההסתדרותית למעסיקים ולחברות השמירה הופכת את ארגון העובדים הגדול במשק למי ששם מקלות בגלגלי הוועדים החדשים. אך דווקא מאבקים מסוג זה יכולים להציל את ההסתדרות מידי המשת״פים של המעסיקים היושבים בראשה.

ריבוי הוועדים מחזק כל אחד ואחד מהם, ומשמש בסיס משמעותי להתרחבות המגמה למקומות עבודה נוספים. המאבק האמיץ של המאבטחים מראה באופן פרקטי כי התארגנות במקום העבודה היא הדרך היחידה להבטחת הזכויות במקום העבודה ולשמירתן לאורך זמן.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.