ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
יום האשה הבינלאומי 2020
די לאפליה, לאלימות ולרצח נשים! כל המערכת אשמה!
פעילות הסברה אנרגטית לכבוד יום האשה הבינלאומי ביוזמת חברות וחברי מאבק סוציאליסטי
1,102

1,102

"לא, אנחנו לא שקופות — נשים עושות מהפכות! די לשלטון ההון — עכשיו נשים דורשות שוויון! די לניצול ולאפליה — זה הזמן לעוד שביתה!" — אלה חלק מהסיסמאות שנקראו בפעילות ההסברה שיזמה מאבק סוציאליסטי לרגל יום האשה.

הפעילות התקיימה על רקע תזכורת טראגית לחשיבות המכרעת של התמודדות רצינית עם בעיית האלימות והאפליה כלפי נשים בדמות עוד שני מקרי אלימות מגדרית קטלנית בטייבה ובהוד השרון. מצד שני היא התקיימה על רקע התעוררות עולמית שבין היתר גם מחזירה את המסורת האמיתית של יום האשה הבינלאומי — גם השנה מליוני נשים שבתו והפגינו ברחבי העולם.

המסר המרכזי של הפעילות, שהתקיימה תחת הכותרת " די לאפליה, לאלימות ולרצח נשים! כל המערכת אשמה!", היה הקריאה לחיזוק המאבק נגד אלימות ואפליה בישראל, בדגש על חזרה לפעולות המונים רחבות כמו שביתת הנשים ב־2018. מארגנת הנשים של מאבק סוציאליסטי, איריס זמיר, ציינה בנאומה את השביתות וההפגנות לרגל יום האשה ברחבי העולם, ואת הצורך גם כאן של צעירות ונשים עובדות להתארגן למאבק במדיניות ממשלות הימין של אפליה והדרה וכן קיצוצים בתקציבים חברתיים והעמקה של הסכסוך הלאומי.

כמו כן, הדגשנו שמאבק פמיניסטי הוא בהכרח מאבק פוליטי למען שינוי חברתי עמוק מהשורש. עשרות נשים וגברים הצטלמו עם שלט תחת הכיתוב "גם אני פמניסטית סוציאליסטית". פעילות ופעילים נוספים חילקו הזמנות לקראת המפגשים הפתוחים שסניפי התנועה מקיימים השבוע בנושא פמיניזם סוציאליסטי ומאבקי נשים — כל זאת על מנת להגביר את המודעות והמעורבות של נשים וגברים, נוער ועובדים במאבק החיוני הזה.

יחד עם חברות וחברי מאבק סוציאליסטי ארגנו והשתתפו בפעילות נשים נוספות, כולל סטודנטיות פעילות במאבקים ש"מאבק סוציאליסטי" שותפה להם, כמו מאבק האקלים והמאבק להעסקה ישירה של עובדות הנקיון באוניברסיטת ת״א. מאבק סוציאליסטי לקחה חלק בארגון אירוע בקמפוס לרגל יום האשה כחלק מהמאבק, כפרסום והסברה לקראת הפגנת פתיחת הסימסטר בנושא. מארגנת הפעילות בקמפוסים של מאבק סוציאליסטי, תובל קליין, הסבירה את חשיבות המאבק כנגד העסקה קבלנית גם כמאבק פמיניסטי.

מאבק סוציאליסטי מחוייבת להמשך חיזוק ובנייה של מאבקים בשטח למען שוויון ונגד אלימות וניצול. אנחנו קוראים לארגוני העובדים והסטודנטים לתת גב כולל תמיכה בצעדי שביתה לחיזוק והרחבת מאבקים נגד ייבוש תקציבי מחפיר בשירותי הרווחה ונגד אי־שוויון חברתי.

התנועה נאבקת כדי לשים סוף לשיטה הקפיטליסטית שבין היתר מאפשרת לבעלי ההון להפוך את גוף האשה לכלי לשיווק סחורה, להפלות בין גברים לנשים בשכר ולייבש את השירותים החברתיים שנשים זקוקות להם כדי להחליש את התלות שלהן במפרנס אחר. הגיע הזמן לבנות ביחד חברה צודקת ושוויונית באמת — חברה סוציאליסטית. הצטרפו אלינו!

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.