שביתה בתחבורה הציבורית מאבק נהגות ונהגי האוטובוסים מעלה הילוך מתוך דף הפייסבוק של איגוד ועדי התחבורה כוח לעובדים שביתת התחבורה הציבורית הארוכה ביותר מזה 5 שנים, הפגנות וחסימות כבישים ■
העובדות והעובדים המאורגנים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ישבתו החודש מדי שבוע בבוקר יום שני ■ דיווח מהשטח בחיפה 1,028
הממשלה ממשיכה לצפצף על הדרישות להעלאת שכר, בטחון תעסוקתי והגנה מפני אלימות — על אף מחסור באלפי עובדים בתחבורה הציבורית. הנהגות והנהגים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הכריזו על סדרה של שביתות בכל יום שני בשבוע בחודש הקרוב. בית הדין נענה לפניית המעבידים בגיבוי שרת התחבורה מרב מיכאלי, יו״ר מפלגת העבודה, והגביל באופן בלתי דמוקרטי את השביתה ל־3 וחצי שעות במקום 8 שעות כמתוכנן. עדיין, הלחץ על המעבידים ועל הממשלה הקפיטליסטית החלשה עשוי להוביל להישגים. ללחץ זה מצטרפים העובדים המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית שהצליחו לדחוק את האיגוד השמרני שלהם לאיים גם כן בשביתה, ולצאת בקמפיין בו הוחלפו לוחות הרישוי של אלפי אוטובוסים בכתובת "מירב 0 בתחבורה". שיתוף פעולה בין כלל האיגודים בתחום, כולל ההסתדרות הכללית, יכול לתת מכה לסדר היום של הפרטת התחבורה הציבורית, שנועד בין היתר לשבור את תנאי העבודה. מאבק סוציאליסטי תומכת במאבק שהוא חלק מהמאבק הכללי נגד יוקר המחייה, ולמען תחבורה ציבורית נגישה וסביבתית. סניף חיפה מדווח מהפגנה וחסימת כבישים שנערכה בתחנת מרכזית המפרץ. במקביל התקיימו הפגנות וחסימות בכניסה לירושלים, מול הכנסת ומחאות ומשמרות שביתה בכל התחנות המרכזיות בהן פועלות החברות בהן התקיימה השביתה. הבוקר השתתפנו בהפגנה של נהגי סופרבוס במרכזית המפרץ. ההפגנה התרחשה במהלך שביתה בת 3 וחצי שעות שהוכרזה על ידי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים והייתה השביתה הארוכה ביותר בתחבורה הציבורית בחמש השנים האחרונות. להפגנה הגיעו כ־100 נהגים שלקחו חלק בשביתה. הם הגיעו עם שלטים עליהם נכתב "הצמדה לשכר הממוצע עכשיו", "שכר, ותק הכרה במקצוע", ו"אנחנו הפתרון לפקקים ולזיהום", וצעקו בעיקר את הסיסמה "בלי נהגים אין תחבורה". במהלך ההפגנה הנהגים חסמו את התנועה בצומת שבכניסה למרכזית המפרץ ועצרו גם יציאת אוטובוסים מהתחנה. הלך הרוח היה אנרגטי ולוחמני מאוד והכביש נחסם למשך כמעט שעה(!). לא סתם יש מחסור של אלפי נהגים בתחבורה הציבורית, בשעה שהמחירים עולים והשכר נשחק הממשלה ממשיכה לסרב לדרישות הבסיסיות להעלאת שכר, שמירה על ותק, הכרה במקצוע והגנה מפני אלימות למרות שהיא יושבת על "עודף תקציבי". תחבורה ציבורית נגישה ואיכותית היא אינטרס של הציבור הרחב. כפי שנכתב על אחד השלטים שהנהגים הרימו "אנחנו הפתרון לפקקים ולזיהום".
צפו בראיונות הוידאו שערכנו עם עלי כעביה, חבר ועד נהגי סופרבוס באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ונהגות ונהגים נוספים:
אולי יעניין אותך גם... |
מתוך דף הפייסבוק של איגוד ועדי התחבורה כוח לעובדים גב סולידרי למאבק סוציאליסטי
מאבק סוציאליסטי לא מקבלת תרומות מתאגידים, גופים ממשלתיים או קרנות הון — אלא מסתמכת על חברות וחברי התנועה ועל מימון המונים. מימון עצמאי הכרחי להבטחת מאבק עצמאי למען האינטרסים של אנשים עובדים ועובדות, קהילות מוחלשות ומודרות, למען הצעירות והצעירים, ולקידום סולידריות בינלאומית ואלטרנטיבה סוציאליסטית אמיתית על סדר היום. בעזרתך נוכל לעשות יותר. בעזרת תרומה סמלית קבועה של 10 שקלים לחודש או יותר, תוכלו לעזור לבנות גב סולידרי לחיזוק הפעילות של מאבק סוציאליסטי. כמובן שניתן לבטל את התרומה החודשית בכל עת. כתבות קשורות דיווחים ועדכונים
חיפה
צעדת אלפים, אלימות משטרתית וקריאות נגד המלחמה
ירושלים
"להתארגן לעוד שביתה — לעצור את המלחמה!"
הפגנת הענק בת״א
מאות אלפים הפגינו ערב השביתה נגד קבינט הדמים בדרישה ל"עסקה עכשיו"
ירושלים
מאות הפגינו ערב השביתה במשק מול ישיבת קבינט הדמים
פלייר הסברה
לעצור את מרחץ הדמים, לדרוש 'כולם תמורת כולם', להפיל את הממשלה — להשבית את כל המשק
|
מאבק סוציאליסטי לא מקבלת תרומות מתאגידים, גופים ממשלתיים או קרנות הון — אלא מסתמכת על חברות וחברי התנועה ועל מימון המונים. מימון עצמאי הכרחי להבטחת מאבק עצמאי למען האינטרסים של אנשים עובדים ועובדות, קהילות מוחלשות ומודרות, למען הצעירות והצעירים, ולקידום סולידריות בינלאומית ואלטרנטיבה סוציאליסטית אמיתית על סדר היום.
בעזרתך נוכל לעשות יותר. בעזרת תרומה סמלית קבועה של 10 שקלים לחודש או יותר, תוכלו לעזור לבנות גב סולידרי לחיזוק הפעילות של מאבק סוציאליסטי. כמובן שניתן לבטל את התרומה החודשית בכל עת.