מחאת הרב־קו "תחבורה בחינם – גם צודק וגם חכם" צילום: מאבק סוציאליסטי משמרת מחאה נגד התייקרות הרב־קו והעלאת מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה התקיימה, ביוזמת מאבק סוציאליסטי, מול משרדי הממשלה בתל אביב 1,215
ביום רביעי האחרון, תנועת מאבק סוציאליסטי ערכה משמרת מחאה מתחת למשרדי הממשלה בתל אביב, נגד הניסיון של ממשלת בנט לבטל את הנחת "הערך הצבור" בכרטיס הרב־קו והעלות את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בפריפריה. בנות ובני נוער ממספר מקומות בארץ הגיעו להשתתף במחאה שהייתה אנרגטית וזועמת. יחד קראנו: תקציבים לתחבורה — בלי ביטול ההנחה, ליברמן! לא יקרה — המחיר לא יעלה, אל תעלו תעריפים — קחו מתאגידים, תחבורה בחינם — גם צודק וגם חכם, יש כספים אל תטעו — שהטייקונים ישלמו. במקביל פעילות ופעילי מאבק סוציאליסטי חילקו פליירים נגד העלאת המחירים המתוכננת לעוברים ושבים בצומת עזריאלי הסמוך. המשמרת כללה גם מספר נאומים ובמתכנות של "מיקרופון פתוח". אחת המפגינות, לי, הדגישה כי "לוקחים לי את ההנחה הזאת על משהו שהוא בכלל צריך להיות חינמי! אני לא אוכל למלא לעצמי את הרב קו ואני לא אוכל לנסוע לשום מקום בלי לקחת כסף מההורים שגם הם במאבק לא קל בכלל, כי כולנו ספגנו פגיעה כלכלית ממש קשה חוץ מ־1% שלא עושה שום דבר כדי לשנות שום דבר. אף אחד לא מקשיב לנו! אז אם אני לא אצרח ולא אעשה רעש אז איך משהו הולך להשתנות?" יהונתן, מסניף ת״א־יפו של מאבק סוציאליסטי אמר במהלך הנאום שלו כי: "במקום לקצץ את ההנחות בתחבורה הציבורית, צריך להוריד את המחירים משמעותית, עד לכדי נסיעות בחינם, ביחד עם השקעה מסיבית ושיפור תנאי הנהגים. ואיך נממן את כל זה? אנחנו ניקח מהטייקונים!" שון, מסניף חיפה של מאבק סוציאליסטי, הדגיש את הקשר בין הפגיעה בתחבורה הציבורית להחרפת משבר האקלים: "זה הזמן לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית, לא להרחיק אנשים ממנה, כמו שיקרה אם הצעד הזה יצא לפועל. ליברמן נוסע כל יום ברכב פרטי, מה לו ולתחבורה ציבורית? מה הוא מבין ברב קו? בשביל החזון התאצ׳ריסטי של ליברמן, שהעולם יישרף! אין משבר אקלים, הברונים הם חברים, וצריך לצמצם גירעון. נו, זנדברג? איפה השינוי? איפה הצמצום פליטות פחמן אם כולנו תקועים בפקק באוטו?" תמר אוחנה, יו״ר שותף של איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, שמנהל כעת מאבק על התנאים והמעמד של נהגי התחבורה הציבורית, העבירה מסר סולידריות מוקלט: "אני רוצה קודם כל לברך אתכם על המאבק לתחבורה ציבורית הוגנת, שוויונית, ראויה ואפילו בחינם לציבור בישראל. אנחנו בכח לעובדים רואים את השיפור של התחבורה הציבורית בישראל דרך הנהגים, יש כיום 16,000 נהגים וחסרים 4,000 ויש לזה השלכות מאוד משמעותיות על איך שהענף נראה. הכבישים היום מלאים ברכבים פרטיים, הפקקים גוזלים לכולנו זמן, סבלנות ובריאות. אף אחד לא מייצג את האינטרס הציבורי להשיג תחבורה ציבורית ראויה, וגם הממשלה הזאת שיש מי שתלו בה תקוות לא מבינה את הערך של תחבורה ציבורית נגישה לכולם, ולכן המאבק הזה הוא מאבק סולידרי. אז תודה לכולכם, ובהצלחה במאבק". אנחנו דורשות ודורשים:
אולי יעניין אותך גם... |
צילום: מאבק סוציאליסטי גב סולידרי למאבק סוציאליסטי
מאבק סוציאליסטי לא מקבלת תרומות מתאגידים, גופים ממשלתיים או קרנות הון — אלא מסתמכת על חברות וחברי התנועה ועל מימון המונים. מימון עצמאי הכרחי להבטחת מאבק עצמאי למען האינטרסים של אנשים עובדים ועובדות, קהילות מוחלשות ומודרות, למען הצעירות והצעירים, ולקידום סולידריות בינלאומית ואלטרנטיבה סוציאליסטית אמיתית על סדר היום. בעזרתך נוכל לעשות יותר. בעזרת תרומה סמלית קבועה של 10 שקלים לחודש או יותר, תוכלו לעזור לבנות גב סולידרי לחיזוק הפעילות של מאבק סוציאליסטי. כמובן שניתן לבטל את התרומה החודשית בכל עת. כתבות קשורות |
מאבק סוציאליסטי לא מקבלת תרומות מתאגידים, גופים ממשלתיים או קרנות הון — אלא מסתמכת על חברות וחברי התנועה ועל מימון המונים. מימון עצמאי הכרחי להבטחת מאבק עצמאי למען האינטרסים של אנשים עובדים ועובדות, קהילות מוחלשות ומודרות, למען הצעירות והצעירים, ולקידום סולידריות בינלאומית ואלטרנטיבה סוציאליסטית אמיתית על סדר היום.
בעזרתך נוכל לעשות יותר. בעזרת תרומה סמלית קבועה של 10 שקלים לחודש או יותר, תוכלו לעזור לבנות גב סולידרי לחיזוק הפעילות של מאבק סוציאליסטי. כמובן שניתן לבטל את התרומה החודשית בכל עת.