ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
המחאה נגד השחיתות
"מושחתים הביתה"
אלפים הפגינו במוצ״ש בשורה של מוקדים זה השבוע ה־7 ■ פעילה ממאבק הנכים: "לא נשתוק, אנחנו מבקשים את שכר המינימום" ■ הראפר הסוציאליסט ריףראף עלה להופיע
1,342

1,342

לאחר פרסום השיחה המוקלטת בין בנו של ראש הממשלה לבנו של הטייקון קובי מימון, שעסקה בביזוי נשים ובהתבדחות על ההעברה המושחתת של עשרות מיליארדים לידי הטייקונים במסגרת מתווה הגז לפני שנתיים, אלפים יצאו פעם נוספת במוצ״ש להשתתף בהפגנות השבועיות נגד השחיתות.

קומץ זערורי של תומכי נתניהו הגיע עם מערכת הגברה חזקה בניסיון לא מוצלח להשתיק את ההפגנה הגדולה שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב, זה השבוע ה־7 ברציפות — והשבוע ה־60 מאז החלו ההפגנות השבועיות במקור מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. במקביל נערכו הפגנות קטנות במספר מוקדים נוספים.

ההפגנה המרכזית הייתה הפעם מצומצמת יותר, עם סדר־גודל של 2,500 מפגינות ומפגינים. אך עדיין מדובר היה באלפים, שהניפו שלטים עם הסיסמה "מושחתים הביתה", וקראו סיסמאות נוסח "הון־שלטון, עולם תחתון". חלק מהמפגינים נשארו גם לצעדת מחאה מאוחרת שהגיעה עד לביתו של מימון.

פעילי מאבק סוציאליסטי שהשתתפו בהפגנה הפיצו בין השאר את הגיליון החדש של עיתון 'המאבק', תחת הכותרת: "ביבי הביתה! די לממשלת ההון וההתנחלויות".

"איפה כחלון שהבטיח לטפל בגז? שקרן", אמר אלדד יניב, מקורבם לשעבר של ברק והטייקונים וממנהיגי המחאה. "כשיגיעו מסקנות המשטרה, אנחנו נשלח אותם הביתה".

"יש כאן מישהו שלא שמע את הקלטת הדוחה של בנו של ראש הממשלה מנסה לסרסר בחברתו לשעבר?", שאלה מנכ״לית ארגון 'שדולת הנשים' מיכל מרגליות, שהייתה בין הנואמות והנואמים בתל אביב. "חיכינו שתגיד שזה חמור ואסור, שנשים הן בנות אדם ולא מוצר צריכה ושתתנגד לסחר בנשים", אמרה והוסיפה כי "זאת השנה שמיליוני נשים הפסיקו לשתוק בה. כמו שפעם יחסי מין בין גברים היו עבירת מין — עוד שנים אף בחור לא יילך למועדון חשפנות ויצחק על זה עם חבריו".

רונית צרפתי, פעילה במאבק הנכים שהצליח להוציא מהממשלה העלאה חלקית של קצבאות הנכות, הדגישה: "לא נשתוק. אנחנו מבקשים את שכר המינימום... זה דיני נפשות. 340 שקלים, זו התוספת. בממשלת שרון, נתניהו היה שר האוצר וביקש לעצור את ההצמדה לשכר [הממוצע]".

ב־2003, נתניהו הוביל התקפה ישירה על הנכים עם שינוי בהצמדת הקצבה, מהשכר הממוצע למדד המחירים. הקצבה כיום הייתה צריכה להיות גבוהה יותר בכ־300 שקל בחודש. התוספת כעת תפצה על השחיקה, אך עדיין מדובר בקצבאות עוני. הממשלה — בזמן שהשרים דורשים להעלות את שכרם באלפי שקלים ולהצמידו לשכר הממוצע — מסרבת לחדש את ההצמדה ולהתחייב לכלל הפעימות שהובטחו. גם המאבק על הדרישה הבסיסית להשוואה לשכר המינימום, שעלתה עוד במאבק הנכים הגדול של 2001–2002, יצטרך להימשך.

הראפר הסוציאליסט ריףראף, פעיל מאבק סוציאליסטי עומר פינצ׳וק, עלה להופיע בהפגנה בתל אביב, זה השבוע השני: "המלך הוא עירום וזה ברור לכול / אם נתארגן ונתאחד אנחנו קול גדול / שלא יוכלו להשתיק / לא חוקים או אלימות משטרתית / יצליחו לעצור את הדור שגדל תחת טרור / של קיצוצים ורמיסת זכויות מצד ממשלות / שמשרתות רק קומץ משפחות / שרוצות שנשתוק כדי להמשיך לעשוק". השיר, שהיה ברוח סולידריות בינלאומית — גם עם התושבים הנאבקים באיראן, בעזה, ברמאללה, בלבנון — הסתיים בקריאה להמשיך את המאבק עד לניצחון.

הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.