ממרחץ הדמים בעזה לסף התלקחות אזורית
לשבות בעד "כולם תמורת כולם", סיום המלחמה ונגד ממשלת הדמים
דף הבית
מי אנחנו
על מה אנחנו נאבקים.ות
אפשר שאלה על סוציאליזם?
כנס סוציאליזם
דברו איתנו / הצטרפות
תרומת סולידריות
תשלום דמי חברות
התנועה העולמית ISA
ארכיון כתבות
תקנון התנועה
דברו איתנו
תודה רבה!
ההודעה נשלחה, מצוין, נשתדל ליצור קשר בהקדם.
הון־שלטון
יאיר נתניהו יודע בשביל מי אבא שלו עובד
"אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר"
1,809

1,809

"אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עיסקה, אחי, נלחם בכנסת בשביל זה... אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר", כך הזכיר בנו של ראש הממשלה המיליונר לבנו של טייקון הגז קובי מימון את מה שקרה בזמן אישור מתווה שוד הגז ב־2015.

בשיחה המוקלטת, שכוללת בעיקר ביזוי נשים, "הבנים של" ממחישים עד כמה המעמד השליט חי במנותק ממציאות החיים של הרוב המוחלט של הציבור. לא רק חצי שכר מינימום שנשפך באותו ערב של שוטטות דוחה בין מועדוני חשפנות אלא גם היחס המבודח של בני אצולת ההון להעברת משאבים עצומים למעשה מידי הציבור לידי משפחות האצולה, בזמן שלממשלה "אין כסף" לתקצוב חיוני לבתי החולים ולשירותי הרווחה. אחלה עיסקה!

זה לא סוד שממשלת ההון של נתניהו פעלה בהתאם לאינטרס של טייקוני הגז וסידרה להם אחלה עיסקה. בני האצולה פחדו רק שהעובדה שהם הולכים למועדוני ניצול מיני ושהאופן הישיר שבו הם מדברים על שוד הציבור ייחשפו. לכן הם איימו "בצחוק" לרצוח את המאבטח שהוצמד להם על חשבון משלמי המיסים.

יותר מכול, ההקלטה מדגישה שהשחיתות השלטונית הרבה יותר יסודית מפרשות השחיתות שנחקרות כעת. זוהי הממשלה של הטייקונים וארגוני המתנחלים והיא פועלת למענם בגלוי ומאחורי הקלעים. היא מקדמת באופן כללי מדיניות ניאו־ליברלית בשירות ההון, אך ישנם גם טייקונים מקורבים במיוחד לשלטון. מימון הוא רק אחד מהם.

הון־שלטון, עולם תחתון

שר האוצר כחלון, כזכור, הבטיח לפני הבחירות ש"יפרק את מונופול הגז" אך פסל עצמו לבסוף מעיסוק במתווה הגז עקב קשריו עם מימון. שר הרווחה המיליונר חיים כץ נחשד שהצליח לגלגל לכיסו הפרטי סכומי עתק כתוצאה משוחד וממידע פנימי בשווי מיליוני שקלים בנוגע למניות של שתי חברות הנשלטות בידי מימון, 'נצבא' ו'איירפורט סיטי'.

מימון גם הציל מקריסה את ביטאון ש״ס. דרעי, שהתפטר בזמנו מתפקיד שר הכלכלה כדי לתת למתווה הגז לעבור, מכחיש כל קשר עם מימון. בינתיים, בני משפחת השר המיליונר, שכבר נכלא בעבר באשמת שוחד, נחקרים בחשד לניהול מושחת של עמותה שקיבלה מיליונים מהטייקונים דנקנר, אריסון ותשובה — גם הוא מטייקוני הגז.

נתניהו פעל לא רק למען ברוני הגז אלא גם למען מקורבו הטייקון שאול אלוביץ׳, השולט בבזק, 'וואלה' ו־yes

נתניהו פעל לא רק למען ברוני הגז אלא גם למען מקורבו הטייקון שאול אלוביץ׳, השולט בבזק, 'וואלה' ו־yes — שקיבל אפשרות למזג את עסקיו ולהפחית את תשלום המס למדינה — ולפי החשדות פעל גם למען ספק הסיגרים והשמפניה, הטייקון ארנון מילצ׳ן.

מי שהיה עד לא מזמן יד ימינו של נתניהו, דוד ביטן, חשוד בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים מתאגיד הבנייה 'דניה סיבוס' בבעלות הטייקון לב לבייב.

העברות הכספים המושחתות לעסקנים ממפלגת הבית היהודי, עליהן ניצח השר אורי אריאל, והמיליונים אותם העביר השר בנט לעמותה שנשלטת בידי בכיר במפלגה עוד לא נחקרו במישור הפלילי. גם לא עשרות המיליונים שהעביר השר לאיכות הסביבה אלקין מקופת 'הקרן לשמירת הניקיון' למפעל ההתנחלויות... אבל התמונה ברורה.

להרחיב את המחאה, להיאבק במדיניות מושחתת

הצעות החוק והספינים שנועדו לבצר את שלטון נתניהו, בפרט על רקע ריבוי פרשיות השחיתות, הביאו להפגנות הגדולות ביותר נגד הממשלה הנוכחית. הדמגוגיה וההסתה נגד התקשורת, נגד השמאל ונגד הציבור הערבי לא עזרו. אלפים רבים יצאו למחות שבוע אחרי שבוע, לא רק בגלל הפרשיות אלא בגלל המדיניות ההרסנית של הממשלה בכללותה.

לפי סקר חדש של חברת טלסקר, 55.3% מהציבור חושבים שנתניהו צריך להשעות עצמו אם המשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום. מה הפלא שנתניהו ניסה בכל הכוח לקדם את חוק ההמלצות שאמור היה, בגרסתו המקורית, למנוע את התסריט הזה?!

לפי סקר חדש של חברת טלסקר, 55.3% מהציבור חושבים שנתניהו צריך להשעות עצמו אם המשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום. מה הפלא שנתניהו ניסה בכל הכוח לקדם את חוק ההמלצות שאמור היה, בגרסתו המקורית, למנוע את התסריט הזה?!

רבבות המוחים שיצאו לרחוב שיבשו לנתניהו את התוכניות ואילצו אותו לשנות את החוק כך שלא יחול על החקירות שמתנהלות נגדו כעת — אך הוא יחול לגבי חקירות חדשות, אם ייפתחו נגדו, למשל בפרשת בזק או הצוללות.

ממשלת נתניהו חלשה, מפוצלת, והיא בהחלט עשויה להתפרק כבר בחודשים הקרובים. הרחבת המחאה תגביר את הלחץ. אך לשם כך, במקום להזמין כל מיני "בכירים" שמגיעים מלב הממסד, בהם יוצאי מערכת הביטחון והמשטרה — גופים מושחתים, שאחראים גם להתעמרות ולאלימות נגד אזרחים — יהיה מועיל הרבה יותר להפוך את המחאה למאבק של כל נפגעי שלטון נתניהו, עובדים וצעירים, יהודים וערבים.

ארגוני העובדים והסטודנטים צריכים לחבור למאבק הזה במטרה לצאת גם נגד מדיניות מושחתת שזוכה להכשר חוקי: הטבות המס לתאגידים הגדולים, הפרטת נכסי הציבור לידי בעלי ההון, הרס השירותים החברתיים והנצחת משבר הדיור, הריסות בתים וגזל אדמות מסיבות לאומניות־גזעניות, והנצחת הכיבוש והסכסוך הלאומי.

צריך להיאבק להפלת ממשלת ההון וההתנחלויות, אך גם להציב לה אלטרנטיבה פוליטית אמיתית. להיאבק לא רק להחלפת הפרצופים בממשלה אלא לשינוי מדיניות עמוק, לשינוי עמוק בחברה, להחלפת מערכת שלמה שמושחתת מהיסוד ומבוססת על אי־שוויון, ניצול, אפליה ו"הפרד ומשול". תנועת מאבק סוציאליסטי נאבקת נגד שלטון ההון, נגד אפליה וגזענות, נגד הכיבוש ולמען שלום, דמוקרטיה ושינוי סוציאליסטי של החברה. הצטרפו אלינו!

*   מתוך עיתון 'המאבק', גיליון ינואר־פברואר 2018
הצטרפו למאבק!
מול ממשלת הון גזענית, כיבוש וסכסוך ללא סוף באופק, ומול שיטה קפיטליסטית שמנציחה אוליגרכיה מושחתת, אי־שוויון, אפליה, מלחמות והרס סביבתי — נדרש מאבק לשינוי שורשי. מאבק סוציאליסטי היא תנועה של רעיונות בפעולה, עם ניסיון בשטח ועם שותפים ושותפות בעשרות מדינות. אנחנו מעורבים במחאות ובמאבקים, ומקדמים סולידריות והתארגנות במטרה לסייע להם לנצח, כחלק מהמאבק לשינוי סוציאליסטי. הצטרפו אלינו במאבק לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית!


תנועת מאבק סוציאליסטי
ת.ד. 125, תל אביב–יפו 6100101
[email protected]
054.818.44.61 | 054.818.44.62
מאבק סוציאליסטי היא תנועה סוציאליסטית הנאבקת למען חברה סוציאליסטית ודמוקרטית, המושתתת על צדק חברתי, שלום ושוויון. התנועה שותפה ב־ISA, התאחדות בינלאומית המאגדת תנועות ומפלגות סוציאליסטיות בעשרות ארצות ברחבי העולם.